استاندار یزد : از فضای روانی پس از حادثه سیل، برای مقاوم‌سازی و کیفی سازی ساختمان استفاده کنید

استاندار یزد : از فضای روانی پس از حادثه سیل، برای مقاوم‌سازی و کیفی سازی ساختمان استفاده کنید


استاندار یزد در نشست اعضای هیئت مدیره تشکل های غیردولتی صنعت ساختمان، خواستار فعال سازی شورای مسکن استان و سیاست گذاری مسکن با حداکثر استفاده از توانمندی‌های پیمانکاران و انبوه سازان شد.
به گزارش روابط عمومی شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان، دکتر طالبی با یادآوری اهمیت نگاه برابر مسئولان به همه استان، در زمینه رونق تولید گفت: ما در جهت گیری های اقتصادی علاوه بر صنعت و کشاورزی به سایر بخش ها به ویژه خدمات گردشگری و صنعت ساختمان توجه می‌کنیم و مایلیم ظرفیت های صنعت ساختمان استان یزد به گونه‌ای توسعه یابد که در سطح کشور کارهای بزرگی را عهده‌دار گردد.
این گزارش حاکیست؛ تقویت بعد نظارتی سازمان نظام مهندسی ساختمان، توجه افزون‌تر به کیفی سازی و آمادگی مقابله با انواع حوادث طبیعی، با استفاده از فضای روانی ایجاد شده در جامعه پس از سیل اخیر، از دیگر محورهای سخنان استاندار یزد بود.
در این نشست مهندس صادقیان معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری با اشاره به دیدگاه های جدید وزارت راه و شهرسازی برای رونق مسکن اظهار داشت: اخیراً طرح مسکن اجتماعی در قالب ستادهای بازآفرینی شهری در بافت های فرسوده و ناکارآمد مطرح شده و آیین‌نامه‌های اجرایی آن نیز تدوین و ابلاغ گردیده که قرار است در استان یزد نیز این طرح در قالب مشارکتی با اجرای پروژه های بازآفرینی شهری پیگیری شود.
وی خاطرنشان کرد: با هدف کاهش ضربتی تخلفات ساختمانی در استان یزد، کمیته ویژه پیگیری و مقابله با خلاف سازی ها با محوریت و مسئولیت سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد، تشکیل شده است و پیشنهادهای این کمیته در جهت گسترش قانون مداری در حوزه ساخت و ساز به اجرا گذاشته می شود.
گزارش روابط عمومی شورای مرکزی می افزاید: در این دیدار که اعضای هیئت مدیره های سازمان نظام مهندسی ساختمان، انجمن صنفی پیمانکاران و انجمن صنفی انبوه‌سازان حضورداشتند، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد با اشاره به حوادث سیل اخیر گفت: ما با هزینه های گزاف انسانی و مالی، از این حادثه درس‌آموزی کردیم، در حالی که با این ظرفیت عظیم و انباشته تخصصی مهندسان، امکان کاهش جدی این گونه آسیب ها فراهم است.
دکتر سالاری از مسکن به عنوان یک کالای گرانقیمت و ارزشمند نام برد که در صورت جانمایی های صحیح، طراحی مناسب، استفاده از مصالح استاندارد و رعایت فرایند حرفه ای می تواند رفاه ،آسایش و امنیت جامعه را موجب شود و مهندسان طراح و ناظر و مجری و تامین کنندگان مصالح، مسئولیت سنگین خود را به درستی به انجام برسانند.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد، رکود صنعت ساختمان را فرصتی برای بهبود کیفیت آن دانست و گفت:در این شرایط اقتصادی، باید مهندسان باری از دوش جامعه بردارند، نه اینکه خود مشکلی برای مردم باشند. وی راهکار برون رفت از این وضع را توجه به اشتغال زایی و ارزش افزوده حاصله در بخش خدمات دانست و گفت: رونق تولید در بخش مسکن و توجه به صنعت ساختمان و گسترش خدمات مهندسی، ارزش افزوده گسترده ای را از طریق استفاده از ظرفیت‌های خدمات پیمانکاری و طراحی و انبوه سازی ایجاد میکند که در استان یزد با نیروی مستعد آن به خوبی در دسترس است.
لینک اصل خبر در سایت سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور

    منبع خبر

    سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور

    سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور

    سازمان نظام مهندسی ساختمان شورای مرکزی

      نظرات