قدردانی از اقدامات شهرداری تبریز در لایروبی و ساماندهی مسیل های تبریز

قدردانی از اقدامات شهرداری تبریز در لایروبی و ساماندهی مسیل های تبریز

به گزارش شهریار ، خلیل ساعی امروز در جلسه شورای شهر تبریز گفت: از مجموعه شهرداری تبریز برای لایروبی مسیل هایی که رصد شده بود تشکر می‌کنیم.

وی سپس افزود: ۲۵ استان کشور درگیر سیل بودند ولی با تلاش های انجام شده در آذربایجان شرقی مشکلی پیش نیامد. محلات شمال شرق تبریز و برخی دیگر از مناطق در معرض سیل شناسایی و طی جلساتی با ستاد بحران شهرداری تبریز و دیگر ادارات و نهادها اقدامات لازم انجام شد.

ساعی سپس با تاکید بر اینکه همواره باید برای سیل در تبریز آماده باشیم، گفت: باید تمام مناطق مشخص شده و در خطر سیل ساماندهی شود.

وی سپس گفت: تراز دریاچه ارومیه هم اکنون ۴۵ سانتی متر نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است.

رئیس دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان شرقی گفت: به برکت بارندگی های اخیر تراز دریاچه به یک هزار و ۲۷۱ متر و ۱۹ سانتی متر رسیده است.

رئیس انجمن علمی پدافند غیرعامل شمالغرب نیز در این جلسه گفت: متولی مشخص که صاحب منابع (مواجهه با بحران ها) باشد وجود ندارد.

جهانسری گفت: در مجموعه پدافند غیرعامل برای مواجهه با تهدیدات طبیعی برنامه ای وجود نداشت. مشکلی که ما داریم در سرچشمه های رودخانه ها است و باید توجه ویژه ای به این مناطق داشته باشیم.

وی گفت: به خاطر ساخت و سازها و آباد شدن عینالی از شورای اسلامی شهر و شهرداری تبریز تشکر می‌کنم.

آخوندزاده، مسئول رودخانه ها و سواحل آب منطقه ای استان نیز در این جلسه گفت : در نتیجه تلاش مدیریت شهری توانستیم بین استان های کشور از معدود مناطقی باشیم که با بحران سیل مواجه نشدیم.

وی ابراز داشت: البته بستن روی مسیل ها اقدام نادرستی است.

مختاری معاون دانشگاه تبریز نیز در این جلسه گفت : تقسیم بندی شهرها و قرار گرفتن یک رودخانه در دو شهر باعث ایجاد مشکلات مختلف می شود .

وی گفت: سرشاخه های مهرانه رود در خارج از شهر است و باید برای آن برنامه ریزی داشته باشیم.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات