اجرای طرح استقرار سطل های تفکیک زباله در شهر کرمان

اجرای طرح استقرار سطل های تفکیک زباله در شهر کرمان

معاون خدمات شهری شهردار کرمان، از استقرار سطل‌های تفکیک زباله در تعدادی از معابر شهر کرمان خبر داد.

مهدی نیکویی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری کرمان آنلاین، با بیان اینکه تفکیک زباله از مبدا یکی از برنامه‌های اصلی این معاونت است؛ افزود: در این راستا در حال ارائه‌ی آموزش های لازم توسط کارشناسان سازمان پسماند به‌صورت خانه به خانه به شهروندان هستیم.

وی ادامه داد: همچنین در کنار این آموزش‌ها، به عنوان فاز اول کار، سطل های زباله تفکیکی خریداری شده و در معابر پر تردد شهر، قرار داده شده‌اند.

نیکویی با بیان این که سطل های جدید به صورت چهارگانه با برچسب های رنگی مختلف هستند؛ خاطرنشان کرد: بر روی سطل‌های زباله های عمومی برچسب طوسی، پلاستیک برچسب قرمز، فلزات و قوطی برچسب سبز و کاغذ و مقوا برچسب آبی تعبیه شده است.

وی افزود: شهرک ها و مجتمع های متقاضی می توانند با مراجعه به سازمان پسماند، نسبت به تهیه و استقرار این سطل های زباله تفکیکی در آن مجموعه اقدام کنند.

معاون خدمات شهری شهردار کرمان تصریح کرد: جداسازی زباله‌ها می‌تواند به چرخه بازیافت زباله کمک کند، به همین منظور نیاز است تا هر فرد تفکیک زباله خشک و تر را جدی‌تر بگیرد.

نیکویی گفت: هر روز به میزان زباله‌های تولید شده توسط جوامع بشری افزوده می‌شود و همین امر، موجب آلوده شدن محیط زیست شده و منابع طبیعی را آلوده می‌کند.

وی با بیان اینکه تفکیک نکردن زباله و در نظر نگرفتن فواید بازیافت، باعث از بین رفتن منابع طبیعی و افزایش آلودگی‌ها می‌شود، گفت: تفکیک زباله بهترین راه حلی است که می‌تواند به میزان زیادی بر استفاده دوباره از زباله‌ و بهبود چرخه و شرایط محیط زیست تاثیر بگذارد.

نجمه ابراهیمی نژاد

لینک اصل خبر در سایت شهرداری کرمان

    منبع خبر

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان یک شهرداری در شهر کرمان می باشد

      نظرات