درخواست ها و دغدغه های شهروندان، اولویت اساسی مدیریت شهری محسوب می شود

درخواست ها و دغدغه های شهروندان، اولویت اساسی مدیریت شهری محسوب می شود

به گزارش اداره ارتباطات واموربین الملل شهرداری اراک، مهندس شفیعی شهردار اراک در نشست با معاونین، مدیران ستادی و پرسنل شهرداری اراک، ضمن تبریک سال جدید و آرزوی سالی پر از خیر و برکت و توام با سلامتی برای پرسنل زحمت کش شهرداری، اظهار داشت: شهرداری خط مقدم خدمت به شهروندان در شهر می باشد، لذا این مجموعه خدمتگزار می بایست مامن و پناهگاه همه شهروندان باشد و به نوعی تمامی دغدغه ها، درخواست ها و مسایل شهروندان در حوزه های شهری باید به عنوان اولویت اساسی و شماره یک مدیریت شهری محسوب شود.
وی در ادامه از پرسنل شهرداری خواست که حتی اگر نمی توانند برخی از مسایل ارباب رجوع را رفع نمایند، در حد امکان به گونه ای برخورد نمایند، که حتی یک ارباب رجوع نیز از مجموعه شهرداری دلگیر و ناراحت نباشد.
وی اذعان داشت: اولین بخشنامه بنده در پست شهردار اراک این بوده که درهای اتاق تمامی مدیران همیشه به روی ارباب رجوع باز باشد و از درخواست، انتقادات و پیشنهادات شهروندان در فعالیت های شهری استقبال شود.
مهندس شفیعی با بیان اینکه که اولین و مهم ترین کار شهرداری حفظ حقوق شهروندی است، گفت: ما در مجموعه شهرداری اراک می بایست تمامی اطلاعات مربوط به مدیریت شهری را در حوزه های مختلف کاری اعم از معاونت ها، مناطق و واحدهای ستادی را در اختیار شهروندان قرار دهیم.
وی خاطر نشان ساخت: سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری می بایست هرچه سریعتر نسبت به راه اندازی سامانه عیان اقدام نماید و هر آنچه که شهروندان باید در خصوص اقدامات و فعالیت های شهرداری بدانند،بدون هیچ گونه محدودیت در این سامانه درج شود، چرا که اعتقاد بنده بر این است هر آنچه که شهردار اراک باید بداند، شهروندان نیز به عنوان صاحبان اصلی شهر باید بدانند و به صورت آزاد نیز به اطلاعات دسترسی داشته باشند.
شهردار اراک افزود: ما خواستار توسعه شهر اراک هستیم و در این مسیر علاوه بر پهن نمودن فرش قرمز برای سرمایه گذاران، درهای اتاق شهردار و مدیران شهرداری به روی ایشان همیشه باز است و تمامی اطلاعات مورد نیاز سرمایه گذاران در خصوص پروژه های شهری را به صورت شفاف و واضح در اختیار سرمایه گذاران قرار می دهیم تا فرصت های برابر برای ایشان فراهم شود، تا به این طریق شاهد مشارکت حداکثری سرمایه گذاران در پروژه های شهری اراک باشیم.
مهندس شفیعی همچنین گفت: ما باید به گونه ای تلاش نماییم تا اعتماد از دست رفته هرچند کوچک شهروندان نسبت به شهرداری، مجددا به مجموعه بازگردد تا با مشارکت ایشان بتوانیم شهر را به نحو احسن و مطلوب اداره نماییم.
وی همچنین در پایان خواستار همراهی و همکاری هرچه بیشتر پرسنل شهرداری با یکدیگر در انجام درست و دقیق فعالیت های شهرداری، جهت ارایه خدمات حداکثری به شهروندان شد و تاکید نمود که ارزش و جایگاه شهروندان باید در راس تمامی فعالیت های شهرداری قرار گیرد.

:
لینک اصل خبر در سایت شهرداری اراک

    منبع خبر

    شهرداری اراک

    شهرداری اراک یک شهرداری در شهر اراک می باشد

      نظرات