سد مخزنی سفید رود امروز سر ریز شد

مهندس وحید خرّمی مدیر عامل شرکت آب منطقه ای گیلان از سر ریز شدن سد مخزنی سفید رود خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای گیلان ، مهندس خرّمی در گفتگو با خبرنگار صدا و سیمای مرکز گیلان گفت: به دلیل بارش‌ های اخیر در حوضه آبریز بالا دست سد سفیدرود ، ذخیره سد مذکور در وضعیت مطلوبی قرار دارد و امروز ۱۸ فروردین ماه ۱۳۹۸ سد سفید رود سر ریز شد .

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای گیلان تاکید نمود : به دلیل سر ریز  شدن سد سفیدرود و رها سازی آب ، برای جلو گیری از حوادث ناگوار،  گردشگران و شهروندان گیلانی از مستقر شدن در کنار این رودخانه خودداری کنند .

وی همچنین ضمن هشدار به کشاورزان و روستاییان، افزود: به دلیل احتمال افزایش حجم آب رودخانه‌ها و کانال‌های آبیاری گیلان و خطر غرق شدن، کشاورزان و روستاییان از ورود به حریم و بستر رودخانه‌ها و کانال‌های کشاورزی خودداری کنند .

مهندس خرّمی با بیان اینکه سد سفیدرود بزرگ‌ترین سد مخزنی گیلان است، تصریح کرد: در حال حاضر آب کشاورزی مورد نیاز ۱۷۲ هزار هکتار از مجموع ۲۳۸ هزار هکتار شالیزارهای موجود در استان گیلان به سد سفیدرود وابسته و از این منبع تامین می‌شود .

مهندس مومنی مدیر بهره برداری و نگهداری از تاسیسات آبی و برق آبی شرکت آب منطقه ای گیلان نیز در این گفتگو گفت : یک میلیارد و ۵۲ میلیون متر مکعب آب پشت سد سفیدرود جمع شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۲۲۰ میلیون مترمکعب بیشتر است

وی  ورودی لحظه ای آب سد سفیدرود را ۵۷۰ مترمکعب  بر ثانیه  و خروجی لحظه ای را ۳۸۲ متر مکعب بر ثانیه اعلام کرد .

مهندس مومنی افزود ؛ با توجه به رهاسازی آب کشاورزی در تونل آب بر فومن از امروز و تا ساعاتی دیگر در کانال چپ سنگر ؛ از کشاورزان عزیز گیلانی خواست از وضعیت مطلوب فعلی در راستای تسریع در امر کشاورزی خود نهایت بهره را ببرند.

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای گیلان

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای گیلان

    شركت آب منطقه‌ای گیلان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات