تالاب میقان ۱۰۰ درصد آبگیری شد

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای مرکزی از آبگیری ۱۰۰ درصدی تالاب میقان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای مرکزی، مهندس عزت اله آمره ای گفت: یکی از مزایای این سیلاب برای استان ورود آب به تالاب میقان بود که به دلیل خشکسالی های متعدد باعث ایجاد مشکلات زیست محیطی شده بود و در حال حاضر دوران طلایی خود را طی می کند.

مهندس آمره ای افزود: وسعت تالاب میقان ۱۰۰ کیلومتر مربع است که در حال حاضر ۱۸ مسیر ورودی آب به تالاب داریم و از حجم ذخیره آبی ۱۱۰ میلیون مترمکعبی آن خوشبختانه ۱۰۰ میلیون مترمکعب پر شده است به طوری که طی ۴۰سال اخیر این حجم آبگیری مسبوق به سابقه نبوده است .

وی خاطر نشان کرد: اگر بیش از این آب وارد تالاب شود قطعاً وسعت تالاب افزایش پیدا می کند و البته تا دو برابر این حجم هم هیچ گونه تهدیدی برای روستاهای اطراف تالاب نخواهیم داشت.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای مرکزی با اشاره به بارندگی های اخیر گفت: در سال آبی جاری میانگین بارندگیهای استان به ۴۳۰ میلی متر رسیده که نسبت به آمار درازمدت رشد ۹۰ درصد را نشان می دهد.

وی بیان داشت: حجم نزولات جوی نیز به ۴ میلیارد متر مکعب در بارش های اخیر  رسیده که از این میزان حدود ۸۰۰میلیون مترمکعب آن در سطح رودخانه ها و سدها جاری است.

مهندس آمره ای گفت: با دو موج بارندگی اخیر استان سیلابی شد و خسارت هایی برای برخی اراضی کشاورزی و منازل روستاییان پیش آورد ولیکن استان با حداقل خسارت توانست حداکثر فایده و استفاده را از این سیلاب های اخیر داشت بطوریکه عمده سدها و رودخانه های استان سرریز کردند.

لینک اصل خبر در سایت شرکت آب منطقه‌ای مرکزی

    منبع خبر

    شرکت آب منطقه‌ای مرکزی

    شرکت آب منطقه‌ای مرکزی یک شرکت می باشد

      نظرات