اگر نظام مهندسی به این شیوه ادامه دهد، شاهد حوادث تلخی خواهیم بود

اگر نظام مهندسی به این شیوه ادامه دهد، شاهد حوادث تلخی خواهیم بود

www.BanaNews.irشهردار تهران گفت: اعلام می‌کنم تا زمانی که روند نظارت بر ساخت‌وساز که از وظایف سازمان نظام مهندسی است بخواهد به این شیوه ادامه پیدا کند، باز هم شاهد حوادث تلخی خواهیم بود.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) محمدباقر قالیباف در مراسم افتتاح فاز یک پروژه تقاطع غیرهمسطح سرداران شهید آبشناسان، ستاری و بهره‌برداری از ۷۰۰ پروژه عمرانی،‌ اجتماعی، فرهنگی و خدمات شهری که امروز برگزار شد، اظهار داشت: با سرداران شهید آبشناسان و ستاری از ابتدای دفاع مقدس آشنا بودم.

وی افزود: در زمان آشنایی بنده با شهید ستاری وی مسئول پدافند هوایی بود و شهید آبشناسان در غرب کشور حضور داشت.

قالیباف یادآور شد: امروز امنیت، فرهنگ و استقلال فرزندانمان را به برکت شهدا داریم و عزتمان از خون شهداست.

شهردار تهران بیان داشت: امروز شاهد بهره‌برداری از ۷۰۰ پروژه هستیم که این پروژه‌ها هرکدام که به اتمام رسیده‌اند سریعاً مورد بهره‌برداری و استفاده مردم قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه اولویت‌های کاری شهرداری تهران مناطق محروم و جنوبی شهر است، تأکید کرد: با توجه به این موضوع نباید جاهایی که در حال پیشرفت هستند جلوی آن را گرفت بلکه باید پیشرفت مناطق محروم را شتاب داد.

قالیباف خاطرنشان کرد: منطقه ۵ از مناطقی است که بعد از انقلاب شکل گرفت و پیشرفت‌های چشم‌گیری داشته است.

* قول نمی‌دهم که تمام مشکلات را حل کنم

شهردار تهران با بیان اینکه قول نخواهیم داد که تمام مشکلات را حل کنیم، گفت: برای رفع مشکلات شهروندان تهرانی تلاش خواهیم کرد.

قالیباف یادآور شد: از معضلات منطقه ۵ نبود حمل و نقل عمومی مناسب است در این منطقه مترو و اتوبوسرانی وضع مناسبی ندارند و حمل و نقل عمومی مهمترین موضوعی است که باید به آن توجه کرد.

شهردار تهران همچنین در افتتاح مجموعه فرهنگی ورزشی شهید حاج فرشاد شفیع‌پور در جمع خبرنگاران اظهار داشت:‌ در منطقه پنج ظرف ۲۲ ماه گذشته نزدیک به ۴۳۰ میلیارد تومان پروژه در سال ۸۹ داشتیم که تعداد ۷۰۰ پروژه آن به اتمام رسیده است.

وی با اشاره به اینکه تقاطع شهید ستاری و آبشناسان یکی از گلوگاه‌های مهم منطقه است، گفت: منطقه پنج یکی از مناطق رو به رشد شهرداری تهران است.

*اگر نظام مهندسی به این شیوه ادامه دهد، شاهد حوادث تلخی خواهیم بود

به گزارش بنانیوز به نقل از فارس، قالیباف در خصوص گودبرداری‌های غیراصولی که در شهر تهران صورت می‌گیرد، گفت: بارها به این موضوع اشاره کرده‌ام و دیروز در جلسه علنی شورای شهر نیز درباره نوع نظارت شکلی بر ساختمان‌سازی‌ها توسط سازمان نظام مهندسی صحبت کردم.

وی افزود: اعلام می‌کنم تا زمانی که روند نظارت بر ساخت‌وساز که وظایف سازمان نظام مهندسی است بخواهد به این شیوه ادامه پیدا کند، باز هم شاهد حوادث تلخی خواهیم بود.

شهردار تهران یادآور شد: قوه قضاییه باید به این موضوع جدی‌تر نگاه کند چرا که نباید حادثه‌ای که در ۲ سال گذشته اتفاق افتاد و جان ۱۷ نفر را گرفت تکرار شود.

* اگر ناظر کتباً ‌اعلام کند شهرداری کار را متوقف می‌کند

وی خاطرنشان کرد: اگر یک مقدار پیگیری‌های اجرایی و تقویت نظارت‌های ساخت و ساز انجام شود، می‌توان این وضعیت را سر و سامان داد.

قالیباف به نظارت شهرداری بر گودبرداری ساختمان‌ها اشاره کرد و گفت: شهرداری بر اساس قانون تمام تذکرات لازمه را داده و اگر ناظر ساختمان کتباً به شهرداری بنویسد که کاری را متوقف کند حتما شهرداری نسبت به متوقف کردن آن اقدام خواهد کرد.

وی در پاسخ به این پرسش که خسارت حادثه گودبرداری اخیر را کدام نهاد باید تأمین کند، گفت: خسارتی که آنجا وارد شده باید تأمین شود و ما به عنوان مدیریت شهری وظیفه اخلاقی و انسانی خود می‌دانیم که نسبت به اسکان موقت این افراد تا رأی قوه قضاییه اقدام کنیم ولی وظیفه اصلی ما اسکان آنها نیست.

* افتتاح ۱۲ ایستگاه مترو تا پایان سال

قالیباف در خصوص اعتبارات مترو در سال جاری گفت: بودجه مترو تازه تصویب شده است و امیدواریم امسال، سال گشایش کار مترو باشد.

وی افزود: قول می‌دهیم که تا پایان سال ۱۲ ایستگاه افتتاح و ۲۹۷ واگن هم به واگن‌های مترو اضافه شود.

 

 

    نظرات