نسبت به دوره آماری سال گذشته افزایش ۹۳ درصدی بارندگیها را در استان...

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای زنجان،مهندس رضاپور مدیرعامل این شرکت در گفت و گو با روزنامه زنگان امروز با اشاره به آمار بارندگی ها در سطح کشور و استان اظهار کرد:نسبت به دوره آماری سال گذشته افزایش۹۳ درصدی بارندگی ها را شاهد بودیم.

رضاپور به ساخت و سازهای غیرمجاز در بستر حریم و وردخانه های استان اشاره نمود و اظهارداشت:بعداز ۲۰ سال خشکسالی،بارندگی های اخیر باعث احیاء اکثر دشت ها و تالاب ها و دریاچه های کشور گردیده است و طغیان رودخانه ها،خسارت جبران ناپذیری به سازه های غیرمجاز در بستر رودخانه ها وارد خواهدکرد،لذا بایستی با همیاری دادستانی، استانداری و همکاری و همراهی رسانه های گروهی،نسبت به آزادسازی بستر و حریم رودخانه ها اقدام نمود.

وی افزود:بیش از ۷۰ درصد سدهای در دست بهره برداری کشور پر آب شده اند و امیدوارم در بارندگی های اردیبهشت ماه سالجاری سد تهم نیز سرریز نماید.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان گزارشی از وضعیت مطلوب سدهای استان خبرداد و گفت: هیچ خسارتی در بارندگی های اخیر به سدهای استان وارد نشده است.

وی نقش مهم سدهای استان در مهار آب ناشی از سیلابهای فصلی را بسیار مهم دانست و اظهار داشت:هدف اصلی این شرکت حفاظت و صیانت از منابع آبی و تامین آب پایدار برای مصرف در بخشهای مختلف است و انتظار می رود با قیمت گذاری آب به عنوان یک کالای اساسی و زیربنایی در کشور ، بتوان راندمان کشاورزی را بالا برده و از سوی دیگر از مصرف بی رویه آن جلوگیری نمود.

رضاپور گفت :انتظار می رود رسانه ها بیش از پیش ،مردم را نسبت به تخلفات منابع آبی آگاه نموده و در جلوگیری از اضافه برداشت ها و ترویج فرهنگ مصرف بهینه آب ،در کنار شرکت آب منطقه ای زنجان باشند.

مدیرمسئول روزنامه زنگان امروز نیز با تبریک سال نو به مدیرعامل و کارکنان شرکت آب منطقه ای زنجان اظهار داشت:وظیفه رسانه ها تنویر افکار عمومی است و بایستی مردم را نسبت به آینده امیدوارنمایند.

ارفعی با بیان اینکه روزنامه زنگان امروز با نگاهی نو ،همکاری سازنده و بهتری نسبت به سال ۹۷ ، با شرکت آب منطقه ای زنجان خواهد داشت اظهارکرد:اگر این شرکت سیاستهای کلی خود را مشخص نماید، در قالب آن سیاستها، برنامه هایی تدوین و از سوی این روزنامه فرهنگ سازی ها در آن راستا به اجرا گذاشته خواهدشد.

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای زنجان

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای زنجان

    شركت آب منطقه‌ای زنجان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات