مشکلی در تامین آب شرب شهرهای خوزستان وجود ندارد/ پس‌زدگی فاضلاب بخشی از شهر اهواز بویژه "پردیس" امروز حل می‌شود

مشکلی در تامین آب شرب شهرهای خوزستان وجود ندارد/ پس‌زدگی فاضلاب بخشی از شهر اهواز بویژه "پردیس" امروز حل می‌شود

"حمیدرضا کشفی" امروز (دوشنبه) در گفت‌و‌گو با پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون) افزود: در ابتدای وقوع سیل در خوزستان تعداد یک‌هزار و ۸۰ روستا با قطعی آب مواجه بودند که خوشبختانه با اقداماتی که انجام شد این تعداد اکنون به ۱۷۰ روستا رسیده است.
وی با اشاره به اینکه "گوریه" شوشتر تنها شهر بدون آب استان بود که دیروز نسبت به تامین آب آن اقدام شد، ادامه داد: گرچه با پیشروی مستمر آب در مناطق مختلف مواجه هستیم، اما فعالیت آبرسانی بدون هیچگونه مشکلی در حال انجام است.
کشفی با اشاره به اینکه آبرسانی به تمامی روستاها از طریق تانکر سیار، ثابت و آب بسته‌بندی صورت گرفته و آب شرب موردنیاز در دسترس مردم قرار می‌گیرد، اظهار کرد: تامین و وصل آب حدود ۶۰ روستای استان در دستور کار است که به محض ترمیم جاده‌های دسترسی و رفع مشکل برق آن مناطق نسبت به برقراری انشعاب آب اقدام خواهیم کرد.
معاون راهبری و نظارت بهره‌برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، مشکل پس‌زدگی فاضلاب در شهر اهواز را ناشی از دو سه نقطه بحرانی در این شهر به دلیل ریزش شبکه‌های فاضلاب دانست و افزود: برای مهار این مشکل دو پروژه اضطراری تعریف شده و طبق برنامه زمانبندی قرار است امروز عملیات اجرایی آن به اتمام برسد.
وی تصریح کرد: با اتمام این پروژه‌های اضطراری، عملیات بای‌پس انجام شده و مشکل پس‌زدگی فاضلاب مناطقی از شهر اهواز به‌ویژه پردیس حل خواهد شد.
کشفی با بیان اینکه در رابطه با تامین آب شهر اهواز مشکل خاصی وجود ندارد، گفت: گرچه کدورت آب طرح غدیر مقداری بالاتر از حد معمول رفته، اما خوشبختانه تاکنون در رابطه با تامین آب شرب این شهر خللی به‌وجود نیامده و با مدیریت انجام شده انشاءالله مشکلی هم پیش نخواهد آمد
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات