تقدیر شورای شهر از برنامه‌های نوروزی شهرداری کرمان

تقدیر شورای شهر از برنامه‌های نوروزی شهرداری کرمان

اجرایی شدن صددرصد برنامه‌های وعده داده شده‌ی نوبهار شهرداری

اعضای شورای اسلامی شهر کرمان در نخستین نشست این شورا در سال جدید از فعالیت‌ها و برنامه‌های شهرداری کرمان تقدیر کردند.

به گزارش پایگاه خبری کرمان آنلاین، در این نشست که با حضور همه اعضای شورای شهر، شهردار کرمان و اصحاب رسانه برگزار شد؛ اعضای شورای شهر خواستار تداوم اجرای این فعالیت‌ها در طول سال متناسب با مناسبت‌های مختلف شدند.

عید امسال انفجار فرهنگی در شهر کرمان روی داد

رییس کمیسیون فرهنگی، هنری و بانوان شورای اسلامی شهر کرمان در این نشست ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و تسلیت از دست رفتن تعدادی از هموطنان در اثر سیلاب اخیر کشوربا بیان این که سال گذشته مهندس عالم‌زاده در پاسخ به کم بودن تعداد سفره‌های هفت سین و برنامه‌های نوروزی در شهر کرمان، علت را پرداخت حقوق کارگران ذکر کرد و گفت: اولویت کار من پرداخت معوقات حقوق کارگران است.

زهرا ایرانمنش افزود: امسال شهردار محترم علاوه بر پرداخت معوقات و حقوق پرسنل شهرداری کرمان که جای تقدیر دارد؛ با اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی هنری شهرداری کرمان، رضایت شهروندان و مسافران را جلب کرد و می‌توان گفت که انفجار فرهنگی در کرمان رخ داد.

وی ادامه داد: عید امسال بازخوردهای بسیار خوبی هم از سوی شهروندان و هم مهمانان نوروزی در خصوص برنامه‌های نوروزی شهرداری کرمان داشتیم.

این عضو شورای شهر کرمان تصریح کرد: علاوه بر تقدیر از برنامه‌های خوب این ایام شهرداری، اینکه این برنامه‌ها با هزینه‌ی کم و با صرفه‌جویی و برای همه‌ی سلایق و سنین، اجرا شدند؛ قابل تقدیر است.

ایرانمنش خاطرنشان کرد: امیدواریم در سال جدید سالن‌های مناسب و خوب بیشتری برای اجرای برنامه های فرهنگی هنری در نظرگرفته شود و خانه‌ی شهر، سالن پارک مطهری و ... به سالن‌های خوب شهر برای اجرای این برنامه‌ها اضافه شوند.

وی از شهردار، مدیران و تمامی کارکنان شهرداری بابت اجرای برنامه‌های نوروزی، اطلاع رسانی برنامه‌ها از طریق بیلبوردها در نقاط مختلف و پر بازدید شهر و هم چنین روابط عمومی شهرداری و تمامی اصحاب رسانه که اخبار این ایام را به خوبی پوشش داده و منتشر کردند، تشکر و قدردانی کرد.

بررسی و بازسازی مسیرهای رودخانه های شهر کرمان و سیل بندها ضروری است

منصور ایرانمنش دیگر عضو شورای اسلامی شهر کرمان ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و تسلیت از دست رفتن تعدادی از هموطنان در اثر سیلاب اخیر در کشور گفت: امیدواریم با همدلی وهمکاری یکدیگر از این بحران پیش آمده در کشور با سلامت و خوبی عبور کنیم.

وی  گفت: شهرداری کرمان در سالی که گذشت به خصوص در شش ماه دوم  اقدامات خوبی را در حوزه‌ی عمرانی انجام داد که از جمله افتتاح ۲۰ بوستان و پارک و نیز احداث مسیرهای پیاده‌روی و دوچرخه سواری است که قابل تقدیر است.

ایرانمنش همچنین از اجرای برنامه‌های خوب نوروزی شهرداری در سال جدید تشکر و قدردانی کرد.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به سیلاب اخیر در کشور اشاره کرد و افزود: در سال‌های ترسالی مسیرهای رودخانه و سد در اطراف شهر کرمان وجود داشته که با توجه به خشکسالی‌های اخیر بسیاری از آنها مسدود شدند؛ بنابراین ضروری است مسیرهای رودخانه‌های شهر کرمان و اطراف آن بررسی و سیل بندها ترمیم و بازسازی شوند.

برنامه های فرهنگی هنری متناسب با ماه مبارک رمضان اجرا شود

علی اکبر مشرفی عضو شورای اسلامی شهر نیز ضمن تبریک اعیاد گذشته و شعبانیه ونیز تسلیت و ابراز همدردی با هموطنان سیل زده کشور گفت: از شهرداری کرمان به دلیل اجرای برنامه های متنوع نوروزی تشکر می‌کنیم. این برنامه‌های متنوع باعث جذب مردم و نیز رضایت آنها شده بود که جای تقدیر دارد.

وی گفت: از آنجا که ماه مبارک رمضان از مواقعی است که مردم از برنامه‌های فرهنگی استقبال می‌کنند، شایسته و لازم است که برنامه های متناسب و مناسب ماه مبارک رمضان نیز در دستور کار شهرداری قرار گیرد.

مشرفی با اشاره به وقوع سیلاب در برخی از نقاط کشور گفت: در گذشته بند مملکت در حاشیه شهر کرمان، موجب جلوگیری از پیشروی آب به داخل شهر می‌شد که متاسفانه در حال حاضر با توجه به خشکسالی‌های اخیر از بین رفته و به همین دلیل از شهرداری می‌خواهیم اصلاح و ترمیم این بند را در اولویت کاری خود قرار دهد تا از حوادث احتمالی جلوگیری شود.

تقدیر از اقدامات خوب شهرداری در زمینه‌ی اصلاح لوایح درآمدی و بودجه

رییس کمیسیون برنامه و بودجه، ایجاد منابع پایدار و حقوقی شورای اسلامی شهر کرمان نیز با تبریک اعیاد شعبانیه و نیز تسلیت درگذشت تعدادی از هموطنان در حادثه سیلاب اخیر کشور گفت: ضمن تشکر از شهرداری کرمان در برگزاری برنامه های نوروزی خوب و متنوعی که در این ایام برگزار شد؛  از شهردار و معاون فرهنگی اجتماعی شهردار می‌خواهیم این برنامه ها در طول سال نیز استمرار داشته باشند و متناسب با مناسبت های مختلف، عادلانه و متوازن برای همه‌ی اقشار اجرا شوند.

حسین چناریان افزود: همچنین به عنوان یک عضو شورای شهر، از اقدامات بسیار خوبی که سال گذشته در خصوص اصلاح ساختارهای درآمدی و بودجه شهرداری، در این کمیسیون و نیز در شهرداری صورت گرفت، تشکر می‌کنم.

وی ادامه داد: امیدوارم این اقدامات منجر به اصلاحات بسیاری خوبی در درآمد شهرداری شود.

بارش۱۰۰ میلیمتر باران در یک بازه زمانی کوتاه به شهر کرمان خسارات زیادی وارد می کند

رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر کرمان نیز ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و تسلیت از دست تعدادی از هموطنان در حادثه سیلاب اخیر در برخی نقاط کشورگفت: به مدیران و کارکنان شهرداری که در ایام نوروز که همه مشغول دید و بازدیدهای نوروزی بوده و یا به سفر رفته بودند؛ با تمام توان پای کار ایستادند و برنامه‌های متنوعی را برای مردم اجرا کردند؛ خدا قوت می‌گویم و از همه‌ی آنها تشکر و قدردانی می‌کنم.

محمدجواد کامیاب با اشاره به وقوع سیل در مناطقی از کشور و ابراز نگرانی در این خصوص ادامه داد: بایستی سیل را جدی بگیریم و برای پیشگیری از خسارات ناشی از آن، چاره ای بیندیشیم.

وی گفت: بررسی وضعیت شهرهایی که دچار سیل شدند؛ نشان می‌دهد با اینکه میانگین بارش سالانه‌ی آنها چیزی حدود ۲۷۰ تا ۳۵۰میلی‌متر بوده است اما بارش ناگهانی و مستمر در این شهرها، باعث وقوع خسارت زیادی شده است.

کامیاب ادامه داد: این در حالی است که میانگین بارش سالانه‌ی شهر کرمان حدود ۱۳۴ میلی‌متر است و اگر ۱۰۰ میلی متر باران به طور مستمر در یک بازه‌ی زمانی کوتاه در شهر کرمان ببارد، شهر با مشکلات جدی و خسارت زیادی روبه‌رو می‌شود.

وی با اشاره به وضعیت مسجد جامع و بافت تاریخی، گفت: در صورت وقوع سیلاب در کرمان این بنای تاریخی تخریب خواهد شد.

رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر کرمان، وضعیت این منطقه را بحرانی دانست و افزود: اگر در مقابل حوادث این چنینی آمادگی نداشته باشیم باید میلیاردها تومان هزینه بازسازی کنیم.

وی خاطرنشان کرد: بعد از ۲۰ سال، دوره‌ی ترسالی در کشور شروع شده است و شهرداری و دیگر ارگان‌های مرتبط بایستی با ساخت مخزن و کندن کانال و آبخیزداری جلوی خسارت احتمالی ناشی از سیل را بگیرند.

وی با بیان این که خسارت وارد شده به لرستان در سیل اخیر ۳۰۰۰ میلیارد تومان بوده است؛ گفت: این میزان به اندازه کل اعتبارات استان کرمان در شش سال است.

کامیاب اختصاص اعتبارات لازم از سوی استانداری را به شهرداری کرمان ضروری دانست.

لزوم جذب بیشتر کمک‌های مردمی برای مردم سیلاب زده کشور

رییس کمیسیون گردشگری و اصناف شورای اسلامی شهر کرمان نیز ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و تسلیت از دست تعدادی از هموطنان در حادثه سیلاب اخیر در برخی نقاط کشور، با بیان اینکه در ایام نوروز در برخی از مراکز تاریخی حضور یافتم و خوشبختانه شاهد رضایت مردم و گردشگران بودم، گفت: بایستی در زمینه‌ی ایجاد شادابی و نشاط در شهر کرمان به بافت تاریخی هم توجه بیشتری کرد و برنامه‌های فرهنگی هنری بیشتری در طول سال در مکان‌های گردشگری و بافت قدیم شهر کرمان اجرا نمود.

سید محمدرضا میرحسینی تصریح کرد: بایستی به بازسازی و احیای بافت تاریخی در سال جدید بیشتر توجه کرد تا شاهد ترقی و پیشرفت این بافت و نیز جذب گردشگر بیشتر این منطقه باشیم.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به سیلاب و خسارات ناشی از آن در برخی شهرهای کشور اشاره کرد و گفت: تجربه‌ی زلزله‌ی بم و زرند کرمان به ما نشان داد که چقدر کمک‌های مردمی در این مواقع ضروری و مورد نیاز است. بنابراین بایستی برای جذب بیشتر کمک‌های مردمی تلاش کرد.

قانون مدیریت پسماند اصلاح شود

رییس کمیسیون خدمات شهری، محیط زیست و نظارت شورای اسلامی شهر کرمان نیز ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و تسلیت از دست تعدادی از هموطنان در حادثه سیلاب اخیر در برخی نقاط کشور، گفت: شهرداری، در ایام عید، شادابی و نشاط را برای شهروندان و میهمانان نوروزی به ارمغان آورد که جای تقدیر دارد.

علی خدادادی با اشاره به اینکه شاد کردن مردم هنر است، گفت: شهرداری کرمان توانست با اجرای برنامه‌های خوب، مردم را سرگرم و شاد و رضایت‌شان را جلب کند. به گونه‌ای که در روزهای بارانی هم شاهد حضور جمعیت زیادی از مردم برای شرکت در جشنواره و برنامه‌های شاد شهرداری در بوستان‌ها بودیم.

وی به بوستان‌های افتتاح شده در این ایام اشاره کرد و گفت: بوستان تمدن کاری به روز و نو است که برای اولین بار در شهر کرمان، مکان‌های تاریخی بر روی آجر دیوارهای این بوستان، کنده کاری شده است.

وی ادامه داد: از مردم دعوت می‌شود حتماً از این بوستان دیدن کنند.

خدادادی به احتمال وقوع سیل در کرمان نیز اشاره کرد و افزود: سیلاب کوه های جوپار و ماهان به ریگ ماهان می ریخت که با احداث اتوبان هفت باغ و آسفالت و ایجاد دالان در این ناحیه، آب در این دالان جمع شده و به سمت شهر کرمان هدایت می‌شود که باعث تخریب و خسارت می‌گردد.

وی همچنین تکمیل کانال ۱۷ شهریور را جهت هدایت آب های سطحی ضروری دانست.

وی با بیان اینکه در حال حاضر مدیریت پسماند هم از نظر تفکیک و هم جمع‌آوری دچار مشکل است، گفت: اصلاح و ابلاغ قانون مدیریت پسماند برای مدیریت، تفکیک و بازیافت زباله ها باید در اولویت کار قرار گیرد.

خدادادی با رد درخواست انجام دفن اموات در تکیه عباسعلی از سوی اوقاف خاطرنشان کرد: این کار، به صلاح شهر و شهروندان نیست زیرا باعث ایجاد معضلات بهداشتی و نیز ترافیکی می‌شود.

سیلاب از دیدگاه بهداشتی، مثل فاضلاب شهری است

رییس کمیسیون بهداشت و سلامت شورای اسلامی شهر کرمان ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و تسلیت از دست تعدادی از هموطنان در حادثه سیلاب اخیر در برخی نقاط کشور، با بیان این که سیلاب از دیدگاه بهداشتی، همانند فاضلاب شهری است، گفت: سیلاب باعث ایجاد بیماری‌های عفونی زیادی می‌شود که باید از قبل برای آن تدابیری اندیشید.

ماه بانو معصوم زاده ادامه داد: به همین دلیل در این کمیسیون از دانشگاه علوم پزشکی و اداره بهداشت کرمان خواسته‌ایم برنامه های آموزشی خود را  و نحوه‌ی پیشگیری و اقدامات لازم در صورت ابتلای مردم را به این کمیسیون ارائه کنند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به برنامه‌های شهرداری در ایام نوروز اشاره و تصریح کرد: باید برای ایجاد شادابی پایدار در جامعه، فرهنگ سازی واقعی کرد.

رییس کمیسیون بهداشت و سلامت شورای اسلامی شهر کرمان به اصحاب رسانه خدا قوت گفت و به خاطر پوشش خوب خبری در ایام نوروز از آنها تقدیر کرد.

معصوم زاده گفت: برای اجرای مراسم مختلف در طول سال، به احداث میدانی بزرگ در شهر کرمان نیاز داریم.

وی از شهردار کرمان خواست طرح های و نقشه های موجود در دوره های گذشته شهرداری در خصوص احداث چنین میدانی را بازبینی و اجرا کند.

اجرایی شدن صددرصد برنامه‌های وعده داده شده‌ی نوبهار شهرداری

نایب رییس شورای اسلامی شهر کرمان نیز در این نشست ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و تسلیت از دست تعدادی از هموطنان در حادثه سیلاب اخیر در برخی نقاط کشور گفت: ویژه برنامه نوبهار شهرداری کرمان همانطور که شهردار وعده داده بود، صددرصد اجرا شد و توانست رضایت شهروندان را به خوبی جلب کند.

علی بهرامی ادامه داد: رویکرد فرهنگی اجتماعی و مردمی شهرداری در اجرای برنامه‌های نوروزی نشان داد، هر جا رویکرد مردمی و اجتماعی اولویت باشد؛ افزایش مشارکت مردم را در پی دارد و مردم رضایت بیشتری از برنامه‌ها خواهند داشت.

وی با بیان اینکه کارکنان شهرداری به خصوص معاونت فرهنگی در ایام عید از تعطیلات خود گذشتند تا شهروندان ایام شاد و پر نشاطی را سپری کنند، ادامه داد: اما ایجاد شادی و نشاط و جذب گردشگر از وظایف دیگر ارگان‌ها مانند میراث فرهنگی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هم هست که متاسفانه در این ایام برنامه‌ی قابل قبولی را ارائه ندادند و اصحاب رسانه بایستی در این زمینه پیگیری کنند.

وی با بیان اینکه شهرداری کرمان با صرفه‌جویی و هزینه‌ای کمتر از بودجه‌ی مصوب، تمامی برنامه‌های خود را اجرا کرد؛ گفت: کرمون گردون و از من بپرس شهرداری کرمان  چند میلیون بار در شبکه‌های اجتماعی دیده شدند و تاثیرگذاری بسیاری در شناخت کرمان داشتند ولی اگر قرار بود این میزان تبلیغ از رسانه‌ملی انجام شود هزینه‌ی بسیار زیادی را به شهرداری تحمیل می‌کرد.

وی ضمن تقدیر از شهردار و کارکنان شهرداری اظهار امیدواری کرد برنامه‌های فرهنگی هنری شهرداری با رویکرد مردمی و اجتماعی در طول سال نیز استمرار داشته باشد.

فاطمه نخعی فر

لینک اصل خبر در سایت شهرداری کرمان

    منبع خبر

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان یک شهرداری در شهر کرمان می باشد

      نظرات