لزوم ایجاد بستر مناسب برای مقابله با سیلاب در کرمان

لزوم ایجاد بستر مناسب برای مقابله با سیلاب در کرمان

رییس شورای اسلامی شهر کرمان گفت: مسئولان استان باید تمهیداتی بیندیشند تا در صورت بروز سیل، آمادگی لازم برای کاهش خسارات احتمالی وجود داشته باشد.

به گزارش پایگاه خبری کرمان آنلاین، محمد فرشاد در نخستین نشست عمومی شورای اسلامی شهر در سال جدید با تبریک اعیاد شعبانیه و نیز تسلیت از دست دادن تعدادی از هموطنان در حادثه سیل اخیر و ابراز همدردی با بازماندگان افزود: البته در این راستا در معاونت عمرانی استانداری جلسه‌ای در این خصوص برگزار و ضعف‌ها شناسایی شد. برای رفع مشکلات برنامه‌ریزی‌هایی انجام شد تا اگر چنین حوادثی در کرمان اتفاق افتاد، آمادگی‌های لازم وجود داشته باشد.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به برنامه‌های خوب شهرداری در ایام نوروز اشاره کرد و ضمن تشکر از شهردار و مجموعه‌ی شهرداری و اصحاب رسانه به خاطر پوشش خوب و مناسب اخبار، گفت: اعضای شورا، شهرداری را بسیار خوب و مناسب همراهی کردند تا بستر انجام کار فراهم شود و شهرداری بتواند به راحتی برنامه‌های خود را اجرا کند که خوشبختانه اقدامات خوبی هم توسط شهرداری در این راستا انجام شد.

فرشاد ادامه داد: علی‌رغم شرایط نامطلوب اقتصادی، سه پروژه‌ی بزرگ آزادی، سیدی و باغ ملی در شهر کرمان به بهره‌برداری رسیدند و در کنار آن شاهد اجرای پروژه‌های کوچک‌تر مانند افتتاح بوستان‌های متعدد در سطح شهر بودیم.

وی با بیان اینکه سال گذشته سال ساماندهی و تثبیت شهرداری بود که خوشبختانه بخش زیادی از دیون آن پرداخت گردید و حقوق کارکنان شهرداری نیز به روز شد، ادامه داد: امسال شرایط برای اتمام پروژه‌های نیمه تمام گذشته و اجرای پروژه‌های جدید مهیا است.

فرشاد تصریح کرد: بدون شک اعضای شورا همانند گذشته و با وقت، دقت و کار کارشناسی بیشتر، شهرداری را برای ارائه‌ی خدمات ارزنده و بهتر به شهروندان همراهی و کمک می کنند.

اجرای مسیر دوچرخه سواری در کرمان

شهردار کرمان نیز از راه اندازی ستاد بحران شهرداری در اولین روزهای سال نو خبر داد و گفت: مسیر حرکت سیلاب های شهر کرمان از شرق و جنوب شرقی است و سیلاب‌ها درگذشته از منطقه سرآسیاب، ده بالا، ماهان و کوه‌های مسجد صاحب الزمان حرکت می کردند و شهر را در محاصره‌ی خود قرار می‌دادند.

وی با بیان اینکه سیلاب‌ها توسط سیل بندهایی که توسط پیشینیان ساخته شده بودند، کنترل می‌شد که از جمله این سیل‌بندها، بند مملکت در حاشیه‌ی شرقی شهر کرمان است، خاطرنشان کرد: متاسفانه خشک‌سالی و کم آبی چند سال اخیر، باعث شده بند مملکت که سیل بند بوده است، از بین رفته و برخی از افراد، با فراموش کردن خطر جاری شدن سیلاب، در این مسیر دست به ساخت و ساز بزنند. ضمن این که حاشیه‌ی شمالی سرآسیاب فعلی نیز با خطر سیلاب به دلیل پر کردن مسیرهای سیلاب مواجه است.

وی بر ضرورت احساس خطر و اهمیت دادن به این موضوع تاکید کرد و افزود: برای اینکه بتوانیم جلوی خسارات ناشی از سیلاب را بگیریم به ۴۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم که در حد منابع مالی منابع طبیعی و شهرداری نیست. بنابراین نه تنها شهرداری بلکه لازم است تا تمامی دستگاههای دولتی و اجرایی این خطر را احساس کرده و همکاری کنند و از اعتبارات ستاد بحران بایستی در این بخش هزینه کرد چرا که هزینه پیشگیری، صدها برابر کمتر از هزینه‌ی جبران خسارت است.

شهردار کرمان خاطرنشان کرد: در حال حاضر به دلیل کمبود وقت، نمی توانیم منتظر نتیجه‌ی مطالعات مشاوران باشیم چون ممکن است زمان را از دست بدهیم بنابراین با  بررسی میدانی، ایجاد سیل بند، کانال و خاکریز در مناطق خطر، در دستور کار ستاد بحران شهرداری قرار گرفته و قصد داریم اقداماتی انجام دهیم تا آب ناشی از سیلاب، از سر منشاء خود به سمت دیگری هدایت  شود و حجم آن کاهش پیدا کند  تا نتواند با قدرت وارد شهر شده و باعث تخریب شود.

وی در بخش دیگری از صحبتهای خود به اجرای طرح مسیر دوچرخه‌سواری در بلوار جمهوری اسلامی از خرداد امسال خبر داد و گفت: باید اول مردم کرمان را به استفاده از دوچرخه ترغیب کرد و بعد مسیرهای بیشتری را برای دوچرخه سواری ایجاد کرد.

عالم‌زاده به ساخت کلیپ‌های کوتاه از هنرمندان مطرح کشور در خصوص شهر کرمان  توسط شهرداری کرمان نیز اشاره کرد و گفت: زنده یاد «جمشید مشایخی» نیز یکی از این هنرمندان بود که در خصوص کرمان و اقدامات خوب شهرداری کرمان توضیحاتی ارائه داد که جزو بهترین شیوه‌های معرفی کرمان به هم‌وطنان بود.

  • برای بزرگنمایی تصویر کلیک کنید ۸۸۵.jpg
JoomlaWorks "Simple Image Gallery Pro" Plugin (v۳.۱.۰) ends here

فاطمه نخعی فر

لینک اصل خبر در سایت شهرداری کرمان

    منبع خبر

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان یک شهرداری در شهر کرمان می باشد

      نظرات