راه‌اندازی اولین بیمارستان...

راه‌اندازی اولین بیمارستان...

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد گفت: اولین بیمارستان خرس عروسکی کشور به منظور کاهش استرس کودکان برای اولین بار در یزد توسط دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد و با همکاری این سازمان راه‌اندازی می‌شود.

عباس ملازینلی با اشاره به اجرای طرح بیمارستان خرس عروسکی برای اولین در  یزد، افزود: این طرح که با همکاری دانشجویان پزشکی در دست اجرا است، مشکل ارائه خدمات درمانی به کودکانی که از پزشک و محیط های درمانی واهمه دارند را تا حدودی برطرف می‌کند.

وی با بیان این‌که آشنایی کودک با خدمات بهداشتی و فضای بیمارستانی هدف اصلی اجرای این طرح است، افزود: این آموزش ها با اتاق بازی برای کودکان، آموزش رفتاری کودک در محیط های درمانی و کارگاه مهارت‌های فرزندپروری برای والدین همراه است.

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد گفت: در کنار آشنایی کودکان با فضای بیمارستانی شبیه سازی شده، والدین نیز از آموزش های واحدهای مختلف نظیر واحد بهداشت دهان و دندان و تغذیه بهره‌مند می‌شوند.

ملازینلی در ادامه با اشاره به این‌که فضای نقاشی کودکان یکی دیگر از بخش‌های این برنامه است، تصریح کرد: روانشناسان نقاشی کودکان روی رول‌ها را بررسی می‌کنند تا کودکان دارای اختلال نیز شناسایی و برای اقدامات تخصصی‌تر به پزشکان معرفی شوند.

وی توزیع پرسشنامه اختلال در کودکی را از دیگر اقدامات تدوین شده در این بیمارستان شبیه‌سازی شده دانست و بیان کرد: والدین با پاسخ دادن به سوالات این پرسشنامه در راستای شناسایی و رفع مشکلات کودکان خود اقدام مهمی انجام می‌دهند.

والدین می‌توانند کودکان سه تا هفت سال خود را همراه با عروسک هایشان از بیست و یکم تا بیست و سوم فروردین ماه ساعت شانزده الی بیست، به بیمارستان خرس عروسکی واقع در سالن همایش‌های باقرالعلوم به آدرس یزد، صفائیه، پشت پارک آزادگان مراجعه نمایند.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری یزد

    منبع خبر

    شهرداری یزد

    شهرداری یزد

    شهرداری یزد یک شهرداری در شهر یزد می باشد

      نظرات