اجرای بیش از هزار و چهار صد...

اجرای بیش از هزار و چهار صد...

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد از اجرای هزار و چهار صد برنامه در قالب نود عنوان برای مسافران نوروزی یزد خبر داد و گفت: این برنامه‌ها به خوبی مورد استقبال قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد، عباس ملازینلی رئیس سازمان در دیدار جمعی از اعضای انجمن صنفی خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری استان یزد با اشاره به این که برنامه‌های سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد امسال با شعار «خِشت، خِشت تا بهشت» اجرا شد، اظهار داشت: یزد تنها شهری است که بدون اعمال نظر و دستور حاکمان و به واسطه خود مردم ساخته شده از این‌رو یکی دلایل انتخاب این شعار، نحوه شکل‌گیری شهر جهانی یزد بوده است.

وی افزود: از سوی دیگر اگر انسان واقعی را یک سازه در نظر بگیریم، رفتارهای انسانی هر کدام به عنوان یک خشت، تشکیل دهنده این سازه هستند بنابراین خشت مودت، خشت محبت، خشت نوع‌دوستی، خشت زندگی مسالمت آمیز ادیان در کنار یکدیگر، همه و همه الگوی ما برای اجرای برنامه‌های فرهنگی در سال جاری هستند.

ملازینلی ضمن قدردانی از مجموعه هنرمندانی که برای اجرای برنامه‌های مختلف در طول ایام سال به ویژه ایام نوروز با سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد همکاری داشتند، افزود: تلاش‌های انجام شده توسط همه هنرمندان به ویژه هنرمندان انجمن نمایش و انجمن هنرهای تجسمی قابل تقدیر است.

وی خاطرنشان کرد: در نوروز امسال بیش از بیست و پنج اثر نمایش خیابانی فاخر در سطح شهر برای مسافران نوروزی و مردم شهر یزد به صورت پرده خوانی و نقالی اجرا شد که مورد استقبال قرار گرفت.

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد با اشاره به برخی برنامه‌ها که به صورت خودجوش توسط مردم در این ایام اجرا شد، افزود: برنامه‌های این سازمان شناسنامه‌دار و مجوزدار بودند و هر برنامه‌ای که توسط این سازمان اجرا شد، آرم سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی را در کنار خود داشت و سایر برنامه‌ها بی‌ارتباط به این سازمان بوده است.

وی با اشاره به این که در برنامه‌ها تلاش جدی برای احیای رسوم از یاد رفته صورت گرفت، افزود: در قالب یکی از برنامه‌های نوروزی امسال، فیلم‌هایی ساخته و روی دیوارهای خانه‌های قدیمی در بلوار بسیج و محله فهادان به نمایش درآمد و این‌طور تصور می‌شد که دیوار برش خورده و مخاطب در خانه حضور داشت و در هر خانه نیز یکی از سنت‌های قدیمی یزد از جمله آداب عروسی، آداب شب یلدا اجرا می‌شد.

ملازینلی با بیان این که همه هنرمندان، روح و طراوت ویژه و جذابی را در بهار به برنامه‌های سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد دادند، افزود: در ایام نوروز امسال هزار و چهار صد برنامه در قالب نود عنوان اجرا شد که این برنامه‌ها از بیست و پنجم اسفندماه سال گذشته مصادف با میلاد امام محمدباقر(ع) آغاز شد و تا سیزدهم فروردین ماه ادامه داشت.

وی از جمله این برنامه‌ها به اجرای نمایش‌های خیابانی، رصد ستارگان، اجرای برنامه توسط حاجی‌فیروزها در ورودی شهر، فضاسازی شهری اشاره کرد.

ملازینلی در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح برنامه‌های عمرانی این سازمان در سال جاری پرداخت و اظهار داشت: نیاز به نگارخانه در شهر یزد به شدت احساس می‌شود بنابراین تلاش شد از فضاهای موجود برای این منظور استفاده شود.

وی عنوان کرد: بر این اساس، با همکاری و هماهنگی اوقاف و امور خیریه، سه آب‌انبار در سه منطقه شهر پاکسازی و آماده سازی و به نگارخانه تبدیل می‌شوند.

ملازینلی یادآور شد: این اقدام علاوه بر احیای موقوفات، گردش هدفمند در آب انبارها برای مسافران و گردشگران و ایجاد زیرساخت برای ارائه آثار هنرمندان را به دنبال خواهد داشت.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری یزد

    منبع خبر

    شهرداری یزد

    شهرداری یزد

    شهرداری یزد یک شهرداری در شهر یزد می باشد

      نظرات