با امدادرسانی آبفای استان تهران مسیر شوشتر به اهواز باز شد

با امدادرسانی آبفای استان تهران مسیر شوشتر به اهواز باز شد

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، " محمدرضا کرمی‌نژاد" با بیان اینکه نخستین نیروها و تجهیزات امدادی آبفای استان تهران ۱۹ فروردین‌ماه به خوزستان اعزام شده‌اند، افزود: همکاران ما پس از ترمیم خط انتقال ۴۰۰ میلی‌متری سوسنگرد، با تانکرهای ثابت و سیار، آب‌رسانی به سوسنگرد و بستان را آغاز کردند .
وی ادامه داد: آبفای استان تهران در اهواز دو ستاد بحران تهران و آبفای کشور را پشتیبانی می‌کند .
کرمی‌نژاد با بیان این‌که نیروهای آبفای استان تهران، فاضلابی را که در سطح اهواز جاری شده بود جابه‌جا کردند، گفت: از صبح امروز هم در اهواز آب بیمارستان امام خمینی را تخلیه کردیم و سایر همکاران هم که پمپ‌های قوی و کوچک و خانگی دارند در سطح اهواز مشغول جمع‌آوری آب از خیابان‌ها و خانه‌ها هستند .
معاون نظارت بر بهره‌برداری آبفای استان تهران درباره وضعیت آب‌رسانی به کمپ‌های اسکان سیل‌زدگان در خوزستان گفت: پادگان‌ها در اختیار افرادی که از مناطق سیل‌زده آمده‌اند، قرار گرفته است؛ گرچه هلال‌ احمر مسئولیت تامین آب پادگان‌ها را به عهده گرفته، اما نیروهای آبفای استان تهران به کمک هلال احمر رفته‌اند و مشغول آب‌رسانی هستند .
به‌گفته کرمی‌نژاد در دومین دور ارسال نیرو و امکانات به خوزستان بیشتر مایحتاج مورد نیاز منطقه که عمدتا پمپ‌های فشار قوی با دبی بالا، پمپ‌های ضعیف‌تر، لوازم آب‌رسانی، ابزار کار، آزمایشگاه سیار و ثابت را شامل می‌شود، ارسال شده است .
ماموریت آبفای استان تهران در خوزستان، دفع و انتقال آب‌های جمع‌شده از سیل به‌ویژه در اهواز و سوسنگرد، تامین و توزیع آب، تعمیرات شبکه و خطوط انتقال آب است .
معاون نظارت بر بهره‌برداری آبفای استان تهران درباره تعداد نیروهای آبفای استان تهران در لرستان و خوزستان گفت: هم‌اکنون حدود ۱۰۰ نفر به خوزستان و ۶۰ نفر به لرستان اعزام کرده‌ایم که شامل گروه جوشکار و رانندگان جرثقیل، تانکر، کفی و کانتینر تجهیزات است . لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات