برگزاری اولین جلسه کمیته کنترل و کاهش پیک بار در ...

به گزارش پایگاه خبری توانیر به نقل از روابط عمومی برق یزد، در این نشست محمدحسن صباغزادگان مدیرعامل این شرکت، هدف از برگزاری این نشست را ایجاد هماهنگی و برنامه ریزی برای گذر از پیک بار سال ۹۸ برشمرد و گفت: جلسات این کمیته تا ابتدای خردادماه سال جاری به صورت ماهانه و از ابتدای خرداد تا ۱۵ شهریور سال جاری به صورت هفتگی برگزار می شود.

وی رشد مصرف انرژی صنایع بزرگ را حدود ۲۵ درصد اعلام کرد.

مهندس صباغزادگان میزان سهمیه کاهش بار استان برای پیک بار ۹۸ را بر اساس دستورالعمل ابلاغی توانیر ۴۰۰ مگاوات عنوان کرد و گفت: از این میزان ۲۵۰ مگاوات سهم برق منطقه ای یزد و ۱۵۰ مگاوات سهم توزیع نیرو برق استان است.

در این جلسه آرش نواب مدیرعامل توزیع نیروی برق استان یزد نیز با اشاره به این که سال گذشته سالی سخت و سرشار از تجربه برای صنعت استان بوده است؛ بر ضرورت برگزاری جلسات مستمر با مسئولان ارشد استان برای گذر از پیک بار سال ۹۸ تاکید کرد.

در ادامه این جلسه محمدمهدی جاودانی معاون برنامه ریزی و تحقیقات شرکت برق منطقه ای یزد ضمن تاکید بر حفظ ساختار ستاد مدیریت مصرف استان با وجود ابلاغ ساختار جدید، تصریح کرد: با توجه به این که عنوان مدیریت مصرف فراتر از پیک بار تابستان است و این مدیریت مصرف در تمام طول سال انجام می گیرد؛ بر ضرورت حفظ این ساختار تاکید کرد.

وی با اشاره به این که آموزه های دینی اسلام تاکید به صرفه جویی دارد؛ بیان کرد: ما در قبال محیط زیست مسئولیم و هرچه مصرف ناشی از سوخت فسیلی کمتر مصرف شود به تبع آن محیط زیست سالم تری نیز وجود خواهد داشت.

فاطمه زارع رئیس گروه مدیریت مصرف برق منطقه ای یزد نیز به تشریح برنامه های پاسخگویی بار برای گذر از پیک ۹۸ پرداخت و گفت: در سال ۹۷ حداکثر نیاز مصرف استان ۱۵۳۸ مگاوات بوده است که نسبت به سال گذشته رشد ۹ درصدی داشته و پیش بینی می شود در سال جاری این میزان به ۱۷۰۰ مگاوات برسد.

مهندس زارع ۹ برنامه را برای پاسخگویی به بار مصرفی سال ۹۸ برشمرد و افزود: طرح های ذخیره عملیاتی صنایع و کاهش بار برنامه ریزی شده در ساعات اوج بار، از مهم ترین طرح ها است که از حدود نیمه خرداد آغاز و تا ۱۵ شهریور ادامه دارد.

در ادامه این جلسه نیز محمد فراتی مدیر دیسپاچینگ و فوریت های برق شرکت توزیع نیروی برق استان یزد، پیک بار شرکت توزیع در سال ۹۷ را ۸۵۱ مگاوات عنوان کرد و گفت: پیک بار واقعی سال گذشته بدون مدیریت بار ۹۲۰ مگاوات بود و پیش بینی می شود پیک بار ۹۸ به ۱۰۲۴ مگاوات برسد.

وی همچنین به تشریح برنامه های شرکت توزیع برق استان در خصوص کنترل بار مشترکان صنعتی در راستای کاهش پیک بار سال ۹۸ پرداخت و از اطلاع رسانی و آگاه سازی مشترکان شرکت توزیع در طول دوره مدیریت استراتژیک بار به شیوهای نوین خبر داد.

محمد میرشمس مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع نیروی برق استان یزد نیز در این جلسه از برگزاری نشست های جلب مشارکت در حوزه های تخصصی صنعت و سایر مشترکان در سال گذشته برای کاهش پیک بار خبر داد و افزود: مجموع ماکزیمم عملکرد برنامه های کاهش پیک مدیریت مصرف میزان ۱۰۸ مگاوات بوده است.

در پایان این جلسه با توجه به حکم مدیرعامل توانیر مقرر شد؛ شرکت های برق منطقه ای و توزیع برق استان برنامه ریزی لازم جهت هماهنگی با صنایع به منظور عبور از پیک بار ۹۸ و چگونگی اعمال کاهش بار در تابستان سال جاری را انجام و در جلسه بعد که در اردیبهشت ماه سال جاری در شرکت توزیع نیروی برق یزد برگزار می شود ارائه کنند و همچنین جلسات از ابتدای خرداد جلسات بطور هفتگی در روزهای دوشنبه تشکیل شود.

شایان ذکر است، این جلسه به میزبانی شرکت برق منطقه­ای یزد برگزار شد.

لینک اصل خبر در سایت شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    منبع خبر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات