سد سرابی تویسرکان سرریز شد

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان از سرریز شدن سد سرابی خبر داد و گفت: حجم سد اکباتان همدان نیز پر شده و در آستانه سرریز شدن است.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای همدان،مهندس منصور ستوده با بیان اینکه حجم سد اکباتان تقریبا پر است اظهار کرد: بر این اساس برای اینکه بتوان رسوبات بخشی از پشت سد و مخزن را خالی کنیم دریچه سد باز شده است.

وی ادامه داد: یکی دیگر از دلایل بازگشایی زودهنگام دریچه سد اکباتان خروج آب بی‌کیفیتی که در لایه‌های زیرین بود و همچنین کنترل سیلاب در حین بارندگی است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان ادامه داد: حدود ۱۴ تا ۱۵ مترمکعب آب اکنون از سد وارد رودخانه شده و جاری می‌شود تا محیط زیست نیز بهره‌مند شود.

وی ورودی سد اکباتان را ۱۵ مترمکعب در ثانیه آب دانست و گفت: یک متر مکعب در ثانیه نیز از آب این سد برای شرب شهروندان همدان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ستوده دلیل عدم هدایت آب مازاد سد اکباتان به سد آبشینه را خروج آب بی‌کیفیت دانست و افزود: پس از گذشت چند روز که آب بی‌کیفیت خارج شده و رودخانه‌ها نیز تمیز شود، آب سرریز سد اکباتان به سد آبشینه هدایت می‌شود.

وی اضافه کرد: آبی که از سد اکباتان سرریز می‌شود از طریق رودخانه از استان خارج می‌شود که در مسیر موجب تغذیه دشت‌ها شده و وارد استان‌‌های مرکزی می‌شود.

وی در ادامه از سرریز شدن سد سرابی خبر داد و گفت: این سد امروز با ۹.۵ میلیون متر مکعب سرریز شد و اکنون دو سد سرابی و کلان سرریز شده و اکباتان در آستانه سرریز شدن است.

ستوده با تاکید بر اینکه در بالادست سد اکباتان ذخایر زیادی از برف وجود دارد تصریح کرد: ذخایر بالادست سد اکباتان در حال ذوب شدن است و این مسئله نیز بر حجم آب سد می‌افزاید.

روابط عمومی شرکت آب منطقه ای همدان

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای همدان

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای همدان

    شركت آب منطقه‌ای همدان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات