ارائه راهکارهای آموزشی مدیریت مصرف برق در بخش تجاری

ارائه راهکارهای آموزشی مدیریت مصرف برق در بخش تجاری

از صدای مرکز سمنان پخش شد؛

ارائه راهکارهای آموزشی مدیریت مصرف برق در بخش تجاری

در دومین قسمت برنامه رادیوئی پرتو که از صدای مرکز سمنان پخش شد؛ پیرامون راهکارهای مدیریت بهینه مصرف برق در بخش تجاری مطالب آموزشی ارائه گردید.

کارشناس مدیریت مصرف شرکت توزیع برق استان سمنان با اشاره به این که مشترکین بخش تجاری ، حدود پنج درصد از کل مصرف انرژی را به خود اختصاص داده اند بیان داشت: مدیریت مصرف برق در این بخش ، موجب پایداری برق سراسری ، جلوگیری از خاموشی های ناخواسته و کاهش هزینه ها می شود.

وحید تیموری بیان داشت : بیشترین سهم مصرف در بخش تجاری مربوط به مصارف روشنائی ، سیستم های گرمایش و سرمایش و یخچال ها می باشد که با رعایت برخی نکات در این دستگاه ها، می توان شاهد صرفه جوئی چشم گیری بود.

وی همچنین افزود: از جمله این نکات می توان به بهره گیری از نور طبیعی روز، بهره مندی از رنگ های روشن در مغازه ها ، به کارگیری لامپ های پربازده کم مصرف، استفاده از شیشه های شفاف، نصب آفتاب گیر در ورودی این محیط، تعویض سالیانه پوشال کولرهای آبی، دقت به برچسب انرژی در هنگام خرید کولرها و عدم نگهداری طولانی مدت مواد غذایی در یخچال های ویترینی اشاره نمود.

لازم به ذکر است: در این برنامه ،گزیده اخبار صنعت توزیع برق استان توسط "ریحانه عامری" از کارشناسان این شرکت به سمع شنوندگان رسید.

لینک اصل خبر در سایت شرکت توزیع نیروی برق استان سمنان

    منبع خبر

    شرکت توزیع نیروی برق استان سمنان

    شرکت توزیع نیروی برق استان سمنان

    شرکت توزیع نیروی برق استان سمنان یک شرکت در شهر سمنان می باشد

      نظرات