نگاه ویژه به صنعت ساختمان در شرایط تحریم ضروری است

نگاه ویژه به صنعت ساختمان در شرایط تحریم ضروری است

یک صاحب نظر در حوزه اقتصاد با تحلیل از وضعیت صنعت ساخت و ساز در کشور اظهار کرد: توجه به صنعت ساختمان در شرایط تحریم می تواند کشور را در شرایط خاص نجات دهد.

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد،دکترعلوی راد در نشست هم اندیشی تشکلهای غیر دولتی صنعت ساختمان با حضور استاندار، گفت:شرایط اخیر تحریم ها نیازمند نگاه جدی و رونق بخشیدن در بخش مسکن و صنعت ساختمان است.

وی افزود:طبق پژوهش هایی که در این زمینه انجام شده است صنعت ساختمان بعد از صنایع غذایی و کشاورزی در رتبه سوم قرار گرفته است که اگر به آن توجه شود هم از بعد ارزش افزوده وهم از بعد اشتغال موثر می باشد.

دکتر علوی راد با اشاره به پژوهش دیگری با عنوان بررسی وابستگی بخشهای اقتصادی به واردات عنوان کرد:در این پژوهش که توسط مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی انجام شد صنعت ساختمان در ردیف پنجم صنایع مختلف دربهره وری و تولید قرار گرفت و در این تحقیق به اثبات رسید سرمایه گذاری معادل یک واحد پولی در صنعت ساختمان ارزش افزوده ای برابر ۲/۵۶ برابر ایجاد خواهد نمود.

وی با توجه به ارزش و اهمیت بالای تولید و ایجاد اشتغال صنعت ساختمان درشرایط کنونی کشور، خواستار پیگیری مسئولین از سهم استان یزد در ساخت ۴ هزار ساخت و ساز واحد مسکونی شد و افزود: تایید طرح ۴ هزار ساخت و ساز خروجی پژوهش انجام شده در زمینه ارزش گذاری در صنعت ساختمان می باشد.

این فعال اقتصادی گفت:در پژوهشی ۵۰ درصد جوانان علت عدم ازدواج را مشکل تهیه مسکن عنوان نمودند ونتایج این نوع پژوهش ها نشان دهنده حجم بالای متقاضی مسکن در استان یزد و نیاز به رونق در صنعت ساخت و سازاین استان می باشد.

دکتر علوی راد کاهش پروانه های ساختمانی رایکی از معضلات ساخت و ساز عنوان کرد و افزود:خیلی از ساخت و سازها از مسیر قانونی طی نمی شود که این موضوع باعث ترویج فرهنگ تخلف در صنعت ساختمان شده است.

لینک اصل خبر در سایت سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد

    منبع خبر

    سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد

    سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد

    سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد یک انجمن در شهر یزد می باشد

      نظرات