تعداد ایستگاه‌های دوچرخه شهر به ۵۰ ایستگاه خواهد رسید

تعداد ایستگاه‌های دوچرخه شهر به ۵۰ ایستگاه خواهد رسید

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان گفت: باتوجه به استقبال خوب شهروندان از ۱۵ ایستگاه دوچرخه‌ای که تاکنون راه اندازی شده تا پایان سال جاری این تعداد به ۵۰ ایستگاه و تعداد دوچرخه‌ها از ۷۵۰ به دو هزار دستگاه خواهد رسید.

علیرضا صلواتی اظهارکرد: هفت نوع پاکرو از دوچرخه‌های معمولی، برقی، سه چرخه‌ها، چهارچرخ‌ها، اسکوترهای برقی و ... در ایستگاه‌های دوچرخه ارائه می‌شود، البته در ایستگاه‌های ناژوان و محدوده‌های تفریحی، تنوع دوچرخه‌ها کامل است.

وی با بیان اینکه در ایام نوروز امسال هشت هزار مشترک شبکه دوچرخه در ۱۵ ایستگاه جذب شده است، افزود: در این ایام ۲۰ هزار تراکنش در ایستگاه‌های دوچرخه انجام و استقبال گسترده‌ای از این ایستگاه‌ها صورت گرفت.

معاون حمل ونقل و ترافیک شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: تا پایان سال‌جاری تعداد ایستگاه‌های دوچرخه شهر اصفهان به ۵۰ ایستگاه افزایش پیدا خواهد کرد، البته اگر ایستگاه‌ها توسعه یابد، اما خدمات گسترش پیدا نکند در رسیدن به اهداف شکست خواهیم خورد.

وی با بیان اینکه هزینه‌های شهروندان در صورت عضویت در شبکه ایستگاه‌های دوچرخه تا ۸۰ درصد کاهش پیدا می‌کند، ادامه داد: در حال حاضر فعالیت ۱۵ ایستگاه دوچرخه شهر اصفهان به صورت شبکه‌ای است و چنانچه فردی دوچرخه را از یک ایستگاه تحویل بگیرد می‌تواند در مسیر مقصد خود به نزدیکترین ایستگاه تحویل دهد.

صلواتی گفت: امیدواریم به زودی در ایستگاه‌های اتوبوس، مترو و BRT گیره‌های دوچرخه ایجاد و با راه اندازی ایستگاه‌های دوچرخه در کنار مترو تبادل و یکپارچه سازی سفر را برای شهروندان در شهر رقم بزنیم.

وی با تاکید بر اینکه باید فرهنگ استفاده از دوچرخه را در شهر نمادین کرد، افزود: امسال با همکاری مناطق ۱۵ گانه شهرداری مسیرهای ویژه دوچرخه را در مناطق یک، سه، پنج و شش در خیابان‌های فردوسی، عباس‌آباد، آذر، طیب و میرداماد توسعه خواهیم داد.

معاون حمل ونقل و ترافیک شهردار اصفهان با تاکید بر لزوم قرار گرفتن دوچرخه سواری در سبد روزانه حمل و نقل شهروندان اصفهانی افزود: ترافیک و آلودگی‌هوا دو معضل کلانشهرهای کشور از جمله اصفهان است که اجرای برنامه‌هایی از این دست می‌تواند به تغییر ذائقه ترافیکی شهروندان و قرارگیری دوچرخه در سبد حمل و نقلی آنها منجر شود.

وی با بیان اینکه تمام تلاش خود را به کار گرفته‌ایم تا دوچرخه سواری را به یک برنامه دائمی در زندگی شهروندان اصفهانی تبدیل کنیم، اظهار کرد: اجرای طرح هر هفته همرکابی که گامی در راستای ترغیب شهروندان به استفاده از دوچرخه به شمار می‌رود، در سال جاری نیز اجرایی خواهد شد چرا که همراهی مدیران دستگاه‌های مختلف با این طرح، زمینه ساز الگودهی به مردم برای استفاده بیشتر از دوچرخه در سفرهای شهری خواهد شد.

صلواتی با اشاره به حضور کارکنان ادارات مختلف در طرح هر هفته همرکابی خاطرنشان کرد: حضور کارکنان بخش‌های مختلف در این طرح نشان می‌دهد که در اصفهان همه هوایار و هوادار شهر هستند، علاوه بر این استفاده از دوچرخه توسط مدیران یک مجموعه سبب تشویق و ترغیب کارکنان زیرمجموعه آن مدیران نیز می‌شود.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری اصفهان

    منبع خبر

    شهرداری اصفهان

    شهرداری اصفهان

    شهرداری اصفهان یک شهرداری در شهر اصفهان می باشد

      نظرات