رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا:  برنامه های جشن نیمه شعبان مردمی برگزار شوند

رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا: برنامه های جشن نیمه شعبان مردمی برگزار شوند

در نشست برنامه ریزی جهت برگزاری آیینهای جشن نیمه شعبان فرمانداری رشت؛
رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا: برنامه های جشن نیمه شعبان مردمی برگزار شوند
در نشست برنامه ریزی جهت برگزاری آیینهای جشن نیمه شعبان فرمانداری رشت؛ رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا: برنامه های جشن نیمه شعبان مردمی برگزار شوند
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شورای اسلامی شهر رشت - در نشست برنامه ریزی جهت برگزاری آیینهای جشن نیمه شعبان رشت که با حضور معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری شهرستان رشت، نمایندگان و مسئولان سازمانهای فرهنگی، اجتماعی و ورزشی، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رشت و همچنین رئیس کمیسیون فرهنگی - اجتماعی شورای اسلامی شهر رشت برگزار شد، محمد حسن عاقل منش چند پیشنهاد عملی قابل اجرا برای بهتر برگزار شدن جشن ولادت حضرت ولیعصر (عج) ارائه نمود.
عاقل منش ابتدا با محکوم کردن حرکت خصمانه آمریکا در تروریستی اعلام کردن سپاه پاسداران، اظهار داشت: این نهاد انقلابی در طول سالهای گذشته منشای اثر خیر بوده و بسیار ارزشمند ظاهر شده است و امیدوارم این بار هم همچون همیشه کید و دشمنی دشمنان اسلام و انقلاب به خودشان برگردد و این نهاد انقلابی زمینه ساز ظهور حضرت مهدی (عج) شود.

رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا با تاکید بر مردمی برگزار شدن جشن بزرگ نیمه شعبان، بیان داشت: ما در شورای دوم و سوم مسابقه های محلات را در این روز تدارک دیدیم که بازخورد خوب و مثبت داشته و خوشبختانه امروز این جشن در محلات ما در رشت نهادینه شده و در هر محله، کوچه و ... با چیدن صندلی و برگزاری جشن، مردم ارادت خود را به آقا امام زمان (عج) و اهل بیت نشان می دهند و نهادها، ارگانها، انجمنها و هیاتهای مذهبی نیز در این زمینه فعال هستند.
وی افزود: باید توجه داشته باشیم که امسال جشن نیمه شعبان با روزهای وقوع حادثه سیل در بسیاری از نقاط کشور همراه است و ما برای اینکه نشان دهیم عاشقان امام زمان (عج) در همه حال عاشق خدمت به مردم هستند، می توانیم کاروان ارسال کمکهای مردمی به سیل زدگان را در راستای برگزاری این جشن به مناطق سیل زده ارسال کنیم و این کاروان با عنوان رهروان امام زمان (عج) هدایای مردمی شهروندان رشت را برای مردم سیل زده مناطق مختلف کشور به ارمغان ببرد.
عاقل منش ادامه داد: در هماهنگی با اتاق اصناف هم باید تلاش کنیم تا مغازه داران پرچمهای ایران و یا مهدی (عج) و پرچمهای جشن بر سر در مغازه های خود نصب کنند تا جلوه ای ویژه از حرکت مردمی این جشن به نمایش گذاشته شود.
وی همچنین خاطر نشان کرد: نکته دیگر اینکه اگر بتوانیم با فرودگاه رشت هماهنگی کنیم و در پروازهای ورودی به این فرودگاه به عشق امام زمان (عج) با اجرای برنامه های شاد و مولودی خوانی و ... به استقبال مسافرانی که وارد رشت می شوند، برویم، فضای خوب معنوی ایجاد خواهد شد و این برنامه می تواند برای سالهای بعد هم به عنوان یک آیتم ثابت جشن نیمه شعبان نهادینه شود.
عاقل منش در پایان تاکید کرد: همه ما که در اینجا جمع شده ایم هدفمان این است که عشق و اردات قلبی خود را به آقا امام زمان (عج) و ائمه اطهار نشان دهیم و امیدوارم با همفکری و همکاری هم امسال جشنهای خوب و ویژه در نیمه شعبان تدارک دیده شود.
لینک اصل خبر در سایت شورای شهر رشت

    منبع خبر

    شورای شهر رشت

    شورای شهر رشت یک شورای شهر در شهر رشت می باشد

      نظرات