وزیر راه و شهرسازی: ۱۵۰ هزار واحد مسکونی در سیل اخیر آسیب دید

وزیر راه و شهرسازی: ۱۵۰ هزار واحد مسکونی در سیل اخیر آسیب دید


وزیر راه و شهرسازی روز یکشنبه ۲۵ فروردین در صحن علنی مجلس اظهار داشت: طبق آمار و گزارش‌های واصله در سیل اخیر و بررسی‌های صورت گرفته ۱۴هزار کیلومتر از جاده‌های فرعی و روستایی کشورمان دچار آسیب شدند.
وی ادامه داد: در این مقطع بیش از ۱۰هزار و ۹۰۰ ابنیه فنی ما که شامل آب نما، آب روها و انواع پل‌ها هستند دچار آسیب و یا تخریب شدند. در بررسی صورت گرفته ۷۲۵ پل تخریب شده و میزان باقی مانده از ابنیه‌ آسیب‌های جدی داشته‌اند.
وزیر راه و شهرسازی در صحن علنی مجلس درخصوص آسیب‌های وارد شده سیل اخیر به خانه‌های مردم در استان‌های سیل‌زده اظهار کرد: در این مقطع طبق گزارش اعلام شده ۱۵۰ هزار واحد مسکونی در شهرها و روستاها آسیب دیده‌اند. از این میزان ۵۰ هزار واحد باید احداث مجدد شوند و ۱۰۰ هزار واحد هم نیاز به بازسازی و تعمیر دارند.
وزیر راه و شهرسازی در پایان گفت: موضوع مهمی که در دستور کار وزارت راه و شهرسازی قرار گرفته و در شورایعالی شهرسازی به آن خواهیم پرداخت، جانمایی شهرها، روستاها و حریم رودخانه‌هاست. با توجه به مطالعات هیدرولوژیکی که قبلا وجود داشت موارد بررسی شده تا مشخص شود چقدر با دبی جدید که دریافت شده انطباق دارد تا به این طریق در مفروضات مهندسی‌مان بازنگری داشته باشیم. نکته مهم دیگر حریم رودخانه‌ها و آزادسازی آن‌ها برای حرکت آب است که ابنیه‌ فنی ما را دچار آسیب نکند.
لینک اصل خبر در سایت سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور

    منبع خبر

    سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور

    سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور

    سازمان نظام مهندسی ساختمان شورای مرکزی

      نظرات