بخش باقی مانده آزادراه قزوین- رشت در گیرودار انتخاب پیمانکار

بخش باقی مانده آزادراه قزوین- رشت در گیرودار انتخاب پیمانکار

۱۱ کیلومتر از آزادراه قزوین-رشت که بخشی از مسیر کریدور شمال-جنوب است همچنان باقی مانده است.www.BanaNews.ir

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) ، ۱۲۷ کیلومتر از آزادراه ۱۳۸ کیلومتری قزوین – رشت با ۱۰ دستگاه تونل و با هزینه‌ای بالغ بر ۴۰۰ میلیارد تومان اسفندماه سال ۸۸ به بهره‌برداری رسیده است و ۱۱ کیلومتر باقیمانده از رودبار تا منجیل موجب شده که در این فاصله ترافیک ایجاد شود.

بر اساس اعلام مسوولان ۴۰ درصد از مراحل احداث این پروژه که از سال ۷۷ آغاز شده بود قبل از دولت نهم و ۶۰ درصد آن در زمان دولت نهم انجام شده است و همچنان ۱۱ کیلومتر آن نا تمام باقی مانده است.

مهندس احمد صادقی- مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور افزود: بخش باقی مانده از این آزادراه با مشارکت بانک تجارت و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای هر کدام به میزان ۲۵ درصد و سهم ۵۰ درصدی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور تا سال آینده به پایان می‌رسد.

این در حالی است که سال گذشته نیز همین خبر درباره این آزاد راه اعلام و مطرح شده بود که بانک تجارت به عنوان سرمایه‌گذار آزاده راه قزوین - رشت باید ۱۵ تا ۱۸ ساله به پول خود برسد.

وی در پاسخ به این سوال که مشکل چیست که پس از یک‌سال همچنان ۱۱ کیلومتر ناتمام باقی مانده است؟ گفت: احداث این بخش از آزاد راه به صورت مشارکت است و طرف مشارکت باید سهم ۵۰ درصدی خود را بیاورد و ما هم ۵۰ درصد سهم خود را بگذاریم تا این مسیر را تکمیل شود.

صادقی با بیان این‌که در این راستا تفاهم صورت نگرفته بود، تصریح کرد: اخیرا جلسه‌ای‌گذاشتیم و این تفاهم را برقرار کردیم و اکنون مذاکرات نهایی انجام می‌شود تا پیمانکار را انتخاب کنیم و کار انجام شود.

به گفته او حداکثر تا پایان نیمه اول سال جاری اجرای این بخش آغاز می‌شود.

از سوی دیگر شنیده‌ها حاکی‌ از آن است که عدم اتمام ۱۱ کیلومتر باقی مانده از آزاد راه قزوین - رشت به این دلیل بوده که مشاور باید به طور مجدد روی آن کار و آزادراه را تغییر مسیر می‌داد.

با توجه به گردشگرپذیر بودن استان گیلان، افراد زیادی از سراسر کشور از این جاده استفاده می‌کنند و این مسیر یکی از آزادراه‌های پرتقاضای کشور است که راه را بسیار کوتاهتر می‌کند و صرفه‌جویی در میزان مصرف سوخت و کاهش حوادث را به همراه دارد.

همچنین کریدور شمال – جنوب کوتاه‌ترین و ارزان ترین مسیر حمل کالا بین آسیا و اروپا است و استان‌های گیلان و اردبیل را به پایتخت کشور متصل می‌کند.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir)به نقل از ایسنا، در حالی که دائما و به ویژه در سال جاری بر توسعه ترانزیت بسیار تاکید می‌شود و به دلیل این‌که آزاد راه قزوین - رشت با هدف تقویت یکی از محورهای ارتباطی کشور یعنی محور تهران، رشت و انزلی که خود جزئی از مسیر کریدور بین المللی شمال - جنوب است ایجاد شده است به نظر می‌رسد مسوولان امر باید با جدیت بیشتری اقدام به تکمیل ۱۱ کیلومتر باقی مانده از آزادراه قزوین-رشت کنند.

 

 

    نظرات