تقدیر اعضای شورای شهر از زحمات شهرداری کرمان در رفع آبگرفتگی معابر

تقدیر اعضای شورای شهر از زحمات شهرداری کرمان در  رفع آبگرفتگی معابر

اعضای شورای اسلامی شهر کرمان در نشست عمومی امشب  این شورا، از زحمات شهرداری در رفع آبگرفتگی معابر قدردانی کردند.

به گزارش پایگاه خبری کرمان انلاین، رییس کمیسیون گردشگری و اصناف شورای اسلامی شهر کرمان، در این نشست، ضمن تشکر از تلاش‌های شهرداری کرمان در رفع آب‌گرفتگی معابر گفت: نباید همه‌ی توقع ما در این مواقع از شهرداری باشد بلکه شورا  بایستی تاکید کند که همه‌ی مسئولانی که طبق قانون وظایفی به عهده دارند، پای کار بیایند و تنها مسئولیت را بر دوش شهرداری نگذارند.

میرحسینی تصریح کرد: از استاندار که چندین جلسه در خصوص کنترل آسیب‌های ناشی از بارندگی پیش از وقوع آن گذاشت، تشکر می‌کنم و از تمام دستگاه‌های اجرایی می‌خواهم وظایف خود را انجام دهند.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر می‌توان روان‌آبها را به سمت گودال‌هایی که برای برداشت شن در معادن شن ایجاد کردند، هدایت کرد تا کنترل شوند.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر کرمان نیز با تشکر از زحمات پرسنل شهرداری کرمان گفت: امروز در تمامی نقاط بحرانی شهر کرمان حضور پیدا کردیم و با حضور کارکنان شهرداری و تلاش‌شان برای رفع آبگرفتگی معابر مواجه شدیم.

علی خدادادی  تصریح کرد: متاسفانه تعدادی از  نیوجرسی‌های چهار راه باهنر در کانال این ناحیه افتاده بودند که باعث شده بود برای ساعتی، سطح آب بالا بیاید که خوشبختانه با تلاش و مدیریت دکتر نیکویی معاون خدمات شهری که جای تقدیر دارد، رفع شد.

رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی  شهر کرمان نیز در این نشست گفت، از  شهردار و کارکنان شهرداری به خصوص حوزه‌ی خدمات شهر شهرداری، به دلیل تلاش‌های‌شان برای رفع آبگرفتگی، سپاسگزارم.

کامیاب افزود: در حال حاضر کمتر از ۱۰ میلی‌متر باران داشتیم و برخی از دستگاه‌ها هم به کمک آمدند و به همین دلیل به مشکلی برخورد نکردیم ولی در صورتی که بیشتر از ۵۰ میلی‌متر باران داشته باشیم، وضعیت این‌گونه نخواهد بود و با مشکل مواجه خواهیم شد.

وی تصریح کرد: باید شهردار طرحی آماده کند که اگر ۱۰۰ میلی‌متر باران ببارد، آمادگی داشته باشیم. چرا که با امکانات فعلی نمی‌توان چنین بحرانی را مدیریت و کنترل کرد.

کامیاب همچنین در بخش دیگری از صحبت‌های خود به  پیشنهادات شهرداری در خصوص میزان افزایش نرخ تاکسی‌ها اشاره کرد و گفت:  کمیسیون عمران، با میانگین افزایش ۱۸ درصدی نرخ تاکسی‌ها موافقت کرد و قرار شد برای جلوگیری از افزایش بی رویه و خودسرانه‌، نرخ مصوب همین ابتدای سال به تاکسی‌ها اعلام و بر روی شیشه‌ی این خودروها نصب شود.

علی اکبر مشرفی دیگر عضو شورای اسلامی شهر کرمان  نیز گفت: از شهردار و پرسنل شهرداری که از شب گذشته زحمت زیادی در رفع آبگرفتگی معابر کشیدند، تشکر می‌کنم.

وی ادامه داد: ۹ میلی‌متر باران مشکلی ایجاد نمی‌کند و باید برای بارندگی بالای ۳۰ میلی‌متر برنامه‌ریزی کرد.

این عضو شورای اسلامی شهر کرمان با بیان اینکه در خصوص آب‌های برون شهری که منابع طبیعی کار می‌کند و نهادهایی مربوط بر کار آن نظارت می‌کنند اما در مورد هدایت آب‌های درون شهری که وظیفه‌ی شهرداری است از گذشته طرح‌هایی وجود دارد، افزود:   مشاوران تا مراحلی هم کانال‌های آن طرح‌ها را اجرا کردند ولی به اتمام نرسیدند. بنابراین از شهردار می‌خواهیم این طرح‌ها را بازنگری کرده و به سرانجام برساند.

مشرفی خاطرنشان کرد: در صورت انجام این عمل، شهرداری کمک بزرگی به شهر خواهد کرد.

وی همچنین از استاندار و همچنین سپاه پاسداران استان که همه‌ی فرماندهان خود را برای کمک به سیل‌زده ها به شهر حمیدیه فرستاده، قدردانی و تشکر کرد.

وی همچنین پیشنهاد کرد اگر قرار بر اجرای محور شرقی غربی کرمان است، همزمان باید پل خلبان هم احداث شود تا امکان اتصال فرودگاه به پل سیدی فراهم شود.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر کرمان نیز ضمن تشکر از شهردار و پرسنل شهرداری به خصوص معاون خدمات شهری گفت: کمیسیون ماده‌ی هفت که وظیفه‌اش همان حفاظت و گسترش فضای سبز است، از سال  قبل به طور مرتب جلسات خود را تشکیل داده است.

وی ادامه داد: اما حساسیت این موضوع هنوز برای بسیاری از شهروندان، روشن نیست و مواردی از قطع درختان و یا جابه‌جایی خودسرانه‌ی آنها دیده می‌شود.

وی گفت: متاسفانه باخبر شدیم در فرودگاه شهر کرمان که در حال توسعه است،  ۱۷۲ اصله درخت قطع شده است.

وی افزود: در این خصوص با شهرداری منطقه دو تماس گرفتیم اما آنها هم پروانه صادر نکرده بودند.

ارجمند با بیان اینکه درخت در شهر کویری مثل کرمان حیاتی است ، گفت: از آنجا که قطع عامدانه‌ی درخت مجازات حبس دارد، یعنی قانون‌گذار برای این مساله خیلی اهمیت قائل است، بنابراین از شهرداری می‌خواهیم جدی‌تر به  این مساله ورود کند.

رییس کمیسیون بهداشت  شورای اسلامی شهر نیز با تشکر از زحمات شهرداری کرمان در روزهای اخیر بارندگی گفت: با تحقیقاتی که انجام شد، در شهرهایی مانند شیراز و اهواز که بحران سیل پیش آمده،  بیماری‌هایی مانند آنفلوآنزا، شپش و اسهال خونی دیده شده است.

ماه بانو معصوم‌زاده ادامه داد: بنابراین درخواست کردیم افرادی که به عنوان معین به این مناطق رفتند، چک آپ شوند تا باعث انتقال بیماری به شهرمان نشوند.

وی تصریح کرد: از دانشگاه علوم پزشکی هم خواسته‌ایم تا بسته‌های آموزشی و کلیپ‌هایی را آماده کند و موارد را از طریق بیلبوردهای شهرداری و تلویزیون‌های شهری به مردم آموزش دهد.

زهرا ایرانمنش رییس کمیسیون فرهنگی، هنری  و بانوان شورای اسلامی شهر کرمان هم از خدمات شهرداری کرمان در بارندگی اخیر تشکر کرد و گفت: در این کمیته مصوب شد برای نامگذاری برخی معابر به نام قهرمانان المپیک و پارالمپیک، این قهرمانان با مستندات رتبه و مقام‌های قهرمانی و تاییدیه‌ی تربیت بدنی به کمیسیون مراجعه کنند و در صورت تصویب در این کمیسیون‌ها،معبر به نام آنان  نامگذاری شود.

معاون خدمات شهری شهردار نیز در این نشست گفت: از چند روز قبل لایه‌روبی شروع شده بود و به دلیل  لایه‌روبی کانال چهار راه ناصریه، دیوارها شسته شده بودند و  نیوجرسی ها به داخل کانال سقوط کرده بودند که بلافاصله برداشته شدند و مشکل حل شد.

مهدی نیکویی  با بیان اینکه اما شیب شهر ما از شمال به جنوب است و همه‌ی آب‌ها از خیابان مدیریت، زریسف، میرزا رضا ی کرمانی و ... به خیابان دادبین و سپس به خیابان باهنر (ناصریه) می‌روند، این کانال دچار مشکل می‌شود.

وی ادامه داد باید دریاچه‌ی بلدالامین را  لایه‌روبی کرد و حجم آن را افزایش داد تا مشکلات کمتر شوند.

فاطمه نخعی فر

  • برای بزرگنمایی تصویر کلیک کنید shoraeslamishahr.jpg
JoomlaWorks "Simple Image Gallery Pro" Plugin (v۳.۱.۰) ends here

لینک اصل خبر در سایت شهرداری کرمان

    منبع خبر

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان یک شهرداری در شهر کرمان می باشد

      نظرات