خطری شهر کرمان را تهدید نمی‌کند

خطری شهر کرمان را تهدید نمی‌کند

همکاری دیگر ارگان‌ها با شهرداری جای تقدیر دارد

شهردار کرمان با بیان اینکه در رفع اب‌گرفتگی معابر شهر کرمان در پی بارندگی‌های اخیر تمام توان خود را به کار گرفتیم، گفت: از همکاری دیگر ارگان‌ها با شهرداری در این زمینه سپاسگزارم.

به گزارش پایگاه خبری کرمان آنلاین،  سید مهران عالم‌زاده در نشست عمومی امشب شورای اسلامی شهر کرمان به حضور خود  برای خدمات رسانی به مردم خوزستان در شهر حمیدیه‌ی این استان نیز اشاره کرد و افزود: از آنجا که استان کرمان به عنوان معین شهر حمیدیه‌ی استان خوزستان  تعیین شده است، شهرداری کرمان در راستای وظیفه‌‌ی اجتماعی خود هم در حوزه اعزام نیروی انسانی و هم در حوزه‌ی اعزام  ماشین آلات، به وظیفه‌ی خود عمل کرد و طی دو مرحله ۲۰ نفر پرسنل و ۸ دستگاه ماشین آلات خود را به این منطقه اعزام کرد.

وی با بیان اینکه هم اکنون ۲۰ نفر از پرسنل ما در شهر حمیدیه مشغول خدمات‌رسانی هستند، افزود: حضور در حمیدیه و دیدن وضعیت سیل خوزستان، به من درس‌های بزرگی داد.

شهردار کرمان ادامه داد: تعصب و همت مردم شهر حمیدیه در حفظ شهرشان، ستودنی بود و آنها نه تنها شهر را تخلیه نکرده بودند، بلکه به کمک مسئولان شهر آمده بودند و با ایجاد سیل بند، جلوی ورود سیل به شهرشان را گرفته بودند.

وی تصریح کرد: از مسیر هوایی که نگاه می‌کردیم حجم آب و سیل مشخص بود که شهر در چه وضعیتی است، اما خوزستانی‌های عزیز همان‌گونه که در دوران دفاع مقدس مردانه ایستادگی کردند، در این حادثه هم دست در دست هم دادند و جلوی ورود سیل را گرفتند که جای تقدیر دارد.

وی گفت:  مساله‌ی دیگر در سیل این ناحیه، تعرض به مسیر رودخانه و سیل و  انجام نشدن لایه‌روبی بود که باید برای دیگر شهرها تجربه و به آنها توجه شود.

عالم‌زاده خاطرنشان کرد: در شهر کرمان اما با توجه به پیش‌بینی‌های هواشناسی، تهدیدی برای وقوع سیل وجود نداشت اما ما نگران آبگرفتگی معابر بودیم و به همین دلیل تمام تجهیزات و پرسنل مرتبط از شب گذشته در محله‌های مختلف حضور داشته و آماده بودند.

وی از وجود ۵۳ پمپ و ۲۳ دستگاه تانکر آب شهرداری که در جمع آوری آب گرفتگی معابر فعال بودند، نیز خبر داد و گفت: همچنین از سپاه، ارتش، جهاد کشاورزی ، هلال‌احمر و ... درخواست همکاری در ارائه ابزار مورد نیاز را  کردیم که در نتیجه ۱۰ پمپ و ۸ تانکر این نهادها نیز در اختیار ما قرار گرفت که جای تقدیر و تشکر دارد.

شهردار کرمان تصریح کرد: این  ارتباط البته به ما نشان داد که این نهادها در مواقع بحران با ما همکاری خوبی  خواهند داشت که جا دارد از تک تک آنها تقدیر کنم.

وی با اشاره به اینکه ۴ میلیون لیتر آب را به خارج از شهر هدایت کردیم ، افزود: خارج کردن این حجم آب در ساعت محدود، کار بسیار بزرگی بود که از همکاری و زحمات  همه‌ی همکارانم تشکر  می‌کنم و خوشبختانه جای نگرانی در شهر کرمان وجود ندارد.

وی در ادامه افزود: سیل بندی که در مسیر رودخانه ده بالا باید ایجاد شود، به ۴۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که در حد اعتبارات ما و منابع طبیعی نیست و از استاندار محترم می‌خواهیم که از منابع استانی به این پروژه کمک شود.

فاطمه نخعی فر

  • برای بزرگنمایی تصویر کلیک کنید shoraeslamishahr.jpg
JoomlaWorks "Simple Image Gallery Pro" Plugin (v۳.۱.۰) ends here

لینک اصل خبر در سایت شهرداری کرمان

    منبع خبر

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان یک شهرداری در شهر کرمان می باشد

      نظرات