اثربخشی اقدامات پیشگیرانه توزیع برق خراسان جنوبی در سیلاب روز گذشته/ تمامی مناطق شهری و روستایی استان برق‌دار است

اثربخشی اقدامات پیشگیرانه توزیع برق خراسان جنوبی در سیلاب روز گذشته/ تمامی مناطق شهری و روستایی استان برق‌دار است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو(پاون)، هادی منصوریان از جمله اقدامات پیشگیرانه این شرکت که سه روز قبل از وقوع سیل آغاز شد را خاکریزی و تقویت استحکام پایه های برق در مسیری به طول ۳۰ کیلومتر و ایجاد سیل بند و مسدود سازی مسیر سیل در۶ پست زمینی ۲۰ کیلوولت با استفاده از کیسه های شن عنوان کرد که یک پست ۱۳۲ کیلو ولت نیز با همکاری شرکت برق منطقه‌ای از همین طریق ایمن سازی شد .
منصوریان با اشاره به اثربخشی اقدامات این شرکت در جلوگیری از آب‌گرفتگی و تخریب تاسیسات شبکه توزیع به ویژه در مناطقی که شبکه در نزدیکی رودخانه قرار گرفته، اظهار داشت: سیل دیروز با وجود اقدامات پیشگیرانه، در برخی نقاط به ویژه مسیرهای روستایی با سقوط شبکه از جمله سقوط همزمان ۵ پایه در مناطق روستایی شهرستان سربیشه همراه بود که با تلاش همکاران و بازگشایی مسیر دسترسی، برق سه روستای حادثه دیده مجددا وصل شد .
وی افزود: در شهرستان طبس نیز در پی سقوط ۱۱ پایه، برق ۳۰ روستا قطع شد که با تلاش همکاران و با انجام مانور در شبکه ،۲۵ روستا طی کمتر از ۱ ساعت برقدار و مشکل قطعی برق ۵ روستای باقیمانده نیز با استفاده از دیزل ژنراتور امروز صبح (۲۶ فروردین) برطرف شد .
منصوریان به تلاش همکاران این شرکت برای تعویض پایه های آسیب دیده و بازگرداندن شبکه به شرایط عادی اشاره کرد و گفت: با وجود بارش ۱۰۰ میلیمتری باران در روز گذشته، خاموشی عمده ای رخ نداده و وضعیت مناطق تحت پوشش این شرکت تحت کنترل و نظارت است .
مهندس منصوریان گفت: حدود ۱۰۰ نفر از همکاران این شرکت در قالب ۳۳ اکیپ به همراه ۲۰ اکیپ از شرکت‌های پیمانکاری در آمادگی کامل قرار دارند و امیدواریم با توجه به تداوم بارش‌ها و شدت گرفتن آن در برخی مناطق از جمله شهرستان بیرجند، شرایط پایدار شبکه تداوم یابد .

لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات