نیکزاد:مسایل زیربنایی مسکن مهر هیچ مشکلی ندارد

نیکزاد:مسایل زیربنایی مسکن مهر هیچ مشکلی ندارد

وزیر مسکن گفت: در مسایل زیربنایی مسکن مهر هیچ مشکلی نداریم و به مسایل روبنایی فکر می کنیم.www.BanaNews.ir

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) مهندس علی نیکزاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، در خصوص مسکن مهر در گیلان گفت: ۹۶ هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی مسکن مهر در گیلان در دست ساخت است که ۳۶ هزار واحد آن روستایی و ۶۰ هزار و ۸۰۰ واحد آن شهری است که در اقصی نقاط گیلان در دست ساخت است و این بدان معناست که برای۸۰ هزار نفر اشتغال مستقیم یا تثبیت اشتغال ایجاد شده است و یک هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال تسهیلات دولت در اختیار مردم قرار داده است تا ۹ میلیون مترمربع در دست ساخت باشد.

وی در خصوص مسکن مهر رشت افزود: از ۶۰ هزار و ۸۰۰ واحدی که در گیلان ساخته می شود یک سوم آن در شهر رشت در یک مجموعه چند صد هکتاری قرار دارد.

نیکزاد با اشاره به اینکه در گیلان شهرها به هم نزدیک هستند و مشکلی در مسایل زیربنایی آب و برق، دفع فاضلاب و تلفن نداریم، خاطرنشان کرد: قاعدتا در کشور برای اتمام مسکن مهر در تحویل متقاضیان مشکلات زیربنایی نداریم و نباید داشته باشیم و بیشتر به فکر مسایل روبنایی مانند درمانگاه، مسجد، مدرسه و ورزشگاهها هستیم که در این خصوص نیز از دولت مجوز گرفتیم تا از زمین های مسکونی و تجاری و در صورت امکان از محل یارانه مسکن برای ساخت مسایل روبنایی اقدام کنیم.

وی تصریح کرد: با جلساتی که در سطح استان با مدیران در وزارت نیرو و وزارت ارتباطات و فناوری صورت گرفته است، تعهد کرده اند فقط با اخذ حق انشعاب از متقاضیان مسکن مهر روسازی ها را انجام دهند.

وزیر مسکن در خصوص میزان اجاره بها در سال جاری گفت: ۹۵ درصد ایرانی از ۱۵ خرداد به بعد جابجا می شوند این در حالیست که از ۵ فروردین در خصوص تورم اجاره بها صحبت می شود و به همین منظور برای جلوگیری از هرگونه تبلیغات روانی در این خصوص به جد برآنیم تا موضوع اجاره را مدیریت کنیم.

وی افزود: با بهره برداری از مسکن مهر شاهد نتایج بسیار خوب در امر مسکن و بهای اجاره ها در کشور خواهیم بود.

 

    نظرات