افزایش ۵۵ درصدی سود خالص خطوط هوایی امارات

افزایش ۵۵ درصدی سود خالص خطوط هوایی امارات

www.BanaNews.irخطوط هوایی امارات که بزرگترین خطوط هوایی خاورمیانه محسوب می‌شود اعلام کرد، سود خالص سال مالی گذشته اش ۵۵ درصد افزایش داشته و تعداد مسافران و محموله‌های باری که توسط هواپیماهای این شرکت جابه‌جا می‌شوند نیز به طور چشمگیری افزایش یافته است.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) خطوط هوایی امارات که متعلق به دولت دوبی است اعلام کرد، در سال مالی گذشته که در ۳۱ مارس به پایان رسید ۱٫۵ میلیارد دلار سود خالص داشته، این درحالی است که در سال مالی پیش از آن سود خالص این شرکت ۹۶۴ میلیون دلار بوده است.

افزایش تعداد مسافران خطوط هوایی امارات به رغم رکود اقتصادی در جهان و افزایش قیمت سوخت رخ داده است و از طرفی صنعت هوایی به خاطر آتشفشان ایسلند دچار بحران شده بود.

شیخ احمد بن سعید آل مکتوم مدیر خطوط هوایی امارات اظهار داشت: ما بسیار خوشحال هستیم که تعداد مسافران ما در سال مالی گذشته ۱۷٫۸ درصد رشد داشته این در حالی است که رشد جهانی ۸٫۲ درصد بوده است.

خطوط هوایی امارات اعلام کرد، در طول یک دوره ۱۲ ماهه نزدیک به ۳۱٫۴ میلیون مسافر جابه‌جا کرده است که این میزان ۱۵ درصد نسبت به سال پیش از آن افزایش نشان می‌دهد.

خطوط هوایی امارات همچنین در این سال مالی ۱۷۶۷ هزار تن محموله باری حمل‌ونقل کرده که این میزان نیز ۱۱٫۸ درصد نسبت به سال پیش از آن افزایش داشته است.

 

 

 

 

    نظرات