معماری ایران نیازمند یک نهضت است

معماری ایران نیازمند یک نهضت است

www.BanaNews.irهمواره در طول یک قرن گذشته نه تنها در ایران بلکه در تمامی جوامع صنعتی و غیر صنعتی نیاز به درک متقابل و همکاری مشترک بین دو تخصص مهندسی و معماری مورد توجه بوده است.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) محمود گلابچی رئیس دومین کنفرانس بین المللی معماری و سازه درمراسم افتتاحیه با بیان اینکه حضور اساتید برجسته ایرانی و خارجی در این کنفرانس نشان از توجه جهانی به این موضوع است، اظهار داشت: بهره مند شدن کشور از فن آوری سازه فضا کار در دست کسانی است که این دانش و تخصص را در دانشگاه ها فراهم کرده و منشا تحولات، ایده ها، فکرها، طرح ها و کارها بزرگ در جهان بوده اند.

گلابچی ادامه داد: امروز برای احداث سالنهای اجتماعات، مکان های آموزشی، عمومی و ورزشی نیازمند به کارگیری سازه ها و فضاهای تخصصی هستیم.

وی با اشاره به اینکه اولین کنفرانس بین المللی معماری و سازه در سال ۸۶ برگزار شد، گفت: برگزاری دومین کنفرانس در سال جاری یادآور توجه معماران به سازه های فضا کار است که امروز امیدواریم کشور را از این فن آوری، بیشتر بهره مند سازیم.

به گفته گلابچی شهرسازی و معماری کشور به شدت نیازمند الگوی معماری ایرانی– اسلامی است که باید یک حرکت جدی و تازه ای در این حوزه تخصصی شکل گیرد.

وی معماری ایرانی را نیازمند یک حرکت، فعالیت و نهضت دانست و عنوان کرد: ارتقا و ساماندهی معماری ایرانی به خصوص در شهر تهران نیازمند یک نهضت است تا شاهد چهره زیباتری از شهر باشیم.

رئیس دومین کنفرانس بین المللی معماری و سازه خاطر نشان کرد: ایران دارای یک تاریخ درخشان با برخورداری از قابلیت های بالای معماری است، اما متاسفانه ما از اصل اولیه فاصله گرفته ایم و باید به خویشتن خویش بازگردیم.

گلابچی بیان داشت: کنفرانس معماری و سازه نقطه آغاز چنین حرکتی است تا در این راستا معماری تهران نیز ارتقا یابد.

وی در پایان از معماری و سازه به عنوان دو حوزه هماهنگ کننده و مشترک یاد کرد و افزود: معماری و سازه با هم هستند و از آن جا که معماران می توانند در مقاوم سازی نقش اصلی را داشته باشند ، نیاز است تا در این مهم با مهندسان هماهنگ شوند.

 

 

    نظرات