آغاز مانیتورینگ چاه‌ها توسط شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی خبر از آغاز مانیتورینگ چاه‌ها در استان را داد و گفت: ما به عنوان اولین شرکت در کشور خواهیم بود که کل چاه‌ها را به صورت آنلاین رصد می‌نماییم.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی، محمد علایی اظهار کرد: بر این اساس و به منظور نظارت دقیق بر چاه‌های استان می‌توانیم از راه دور میزان مصرف کنتورها را قرائت کرده و در صورت لزوم فرمان قطع مصرف را صادر کنیم، همچنین با این روش حجم مصرفی از راه دور مشخص شده و مدیریت بهره برداری ارتقا پیدا میکند.

وی با اشاره به این که هدف این کار مدیریت آنلاین بهره برداری از منابع آب در بخش شرب و کشاورزی و صنعت است، افزود: اجرای زیر ساخت‌ها از سال قبل آغاز شده و بروز رسانی کنتورها و مودم‌ها همچنان ادامه خواهد داشت.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی همچنین گفت: با توجه به سیلاب های اخیر نیاز به اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به مردم در خصوص اقداماتی که دولت به ویژه وزارت نیرو، برای مدیریت سیلاب های اخیر انجام داده است ضروری است.

محمد علایی افزود: مدیران و همکاران شرکت آب منطقه‌ای استان خراسان رضوی به صورت شبانه روزی با اقدامات موثری توانستند سیلاب‌ها را با کمترین خسارت و بدون هیچ گونه تلفات جانی پشت سر بگذارند و امیدواریم در سیلاب های پیش رو نیز با وجود همبستگی و تعامل و حضور آگاهانه مردم به بهترین نحو مدیریت نماییم.

وی با اشاره به اینکه سیلاب‌های این چند روزه به عنوان یک فرصت برای بخش آب کشور بود، چراکه توان فنی و اجرایی این حوزه بیشتر برای مردم و مسئولین مشخص شد، تصریح کرد: باید اطلاعات و آمار را به صورت دقیق برای مردم تشریح کرد و با توجه به بارندگی‌های اخیر برخی از افراد جامعه این دیدگاه را پیدا کرده‌اند که مشکل کمبود آب با این بارندگی ها حل شده است؛ اما این تصور غلط است و باید این آب را برای سال های بعد که مشخص نیست بارندگی ها چگونه خواهد شد ذخیره نماییم.

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای خراسان رضوی

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای خراسان رضوی

    شركت آب منطقه‌ای خراسان رضوی یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات