وضعیت تامین آب و برق کشور در شرایط پایداری نسبی قرار دارد

وضعیت تامین آب و برق کشور در شرایط پایداری نسبی قرار دارد

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "میثم جعفرزاده" امروز (سه‌شنبه) در نشست با نمایندگان سازمان‌های جهانی در تهران با اشاره به مواجهه با دو جبهه بارشی در سیلاب اخیر کشور افزود: تعداد ۱۲۰ شهر بر اثر این واقعه دچار قطعی برق و آب شد. همچنین تعداد سه هزار و ۷۸۸ روستا نیز با قطعی آب و تعداد دو هزار و ۳۵۲ روستا با قطعی برق مواجه شد.
وی ادامه داد: به‌رغم اجرای ۵۰۰ مانور عملیاتی که مجموعه وزارت نیرو تا امروز در زمینه بحران انجام داده، بحران اخیر بزرگ‌ترین و دشوارترین مانور واقعی به صورت دومینو در استان‌های مختلف کشور اتفاق افتاد.
مدیرکل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل وزارت نیرو اظهار کرد: از تعداد دو هزار و ۳۵۲ روستایی که در حوزه برق دچار مشکل بود تنها ۲۲ روستا باقی مانده و تمام شهرها در وضعیت عادی قرار دارند، در حوزه آب شرب نیز از تعداد سه هزار و ۷۸۸ روستا اکنون تعداد سه هزار و ۶۹۴ روستا شرایط کاملا نرمال دارند که تعداد ۵۱ روستا خالی از سکنه است.
جعفرزاده با بیان اینکه مسئولیت تامین کیفی و کمی آب کشور در شرایط بحران به عهده وزارت نیروست، افزود: با توجه به مدیریت سیلاب که از قبل انجام شده بود مخازن آبرسانی وزارت نیرو پر از آب بود و همین موضوع باعث شد در سه روز اول طبق نرم‌های بین المللی تامین آب شرب به لحاظ کمبود منابع حس نشود، اما برای توزیع می‌بایست از دستگاه‌های بسته‌بندی آب استفاده می‌کردیم.
وی در رابطه با ضرورت تکمیل تجهیزات لازم ادامه داد: وجود دستگاه‌های پرتابل در زمینه تصفیه و بسته‌بندی آب و سنجش‌های حوزه سیلاب و همچنین تجهیزات لازم برای برق اضطراری لازم است تا در حوادث مختلف به کار گرفته شود.
مدیرکل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل وزارت نیرو خاطرنشان کرد: این آمادگی وجود دارد تا اطلاعات لازم از جزئیات سیلاب در اختیار مجموعه سازمان‌های بین المللی قرار گیرد.
وی با بیان اینکه برای مجموعه وزارت نیرو تجربه بسیار خوبی بود تا بتواند در حوزه عملیات، مدل‌های کاری و مانورها یک بازنگری داشته باشد، افزود: با توجه به اینکه در پیش‌بینی‌ها بحث تغییر اقلیم مطرح است، قطعا در ماه‌ها و سال‌های آینده با این‌گونه حوادث مواجه خواهیم شد، بنابراین لازم است آمادگی نسبی بهتری را نسبت به عملیات در اینگونه بحران‌ها داشته باشیم.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات