همکاری خوب شورای اسلامی و شهرداری کرمان در پیشبرد پروژه ها

همکاری خوب شورای اسلامی و شهرداری کرمان در پیشبرد پروژه ها

رییس شورای شهر کرمان:۸۰ درصد بودجه سال قبل شهرداری کرمان وصول شد و به طور نسبی وضعیت سال گذشته خوب بود و پیشنهادات شهرداری تا پایان سال گذشته در شورا تصویب شد.

به گزارش پایگاه خبری کرمان آنلاین، محمد فرشاد ساعتی پیش در دیدار اعضای شورای اسلامی شهر با استاندار کرمان افزود: سعی شد چالش و مشکلی در شهرداری و شورا به‌وجود نیاید و بستر برای کار اجرایی فراهم شود و با توجه به اینکه شورا می خواست زمینه اجرای طرح های عمرانی ناتمام فراهم شود، همه مصوباتی که مرتبط بر اتمام پروژه های عمرانی بود تصویب شد.

وی با اشاره به اینکه سه پروژه در سال گذشته به بهره برداری رسیدند، تصریح کرد: دو مورد پروژه نیمه تمام در دستور کار شهرداری است و شورا با همان روحیه در کنار شهرداری است تا تقاطع های غیرهمسطح ابوذر و ایستگاه راه آهن به بهره برداری برسد و به توصیه استاندار برنامه زمان بندی در اجرای پروژه ها مورد نظر است.

رییس شورای اسلامی شهر کرمان با بیان اینکه طبق برنامه‌ریزی‌ها، امسال سال جهش و به بار نشستن برنامه های شهری است؛ گفت: با بازنگری و کار کارشناسی، میزان عوارض در شهرداری و شورا تصویب و بودجه خوب و واقع گرایانه ای بسته شده است.

وی با اشاره به اینکه بودجه سال ۹۸ شهرداری کرمان ۵۴۰ میلیارد تومان بسته شده است، گفت: سال قبل ۵۲۰ میلیارد تومان بوده است که البته سرانه بودجه هر شهروند در کرمان کم است.

فرشاد اظهار داشت: امسال در نوروز مردم در زمینه‌ی فرهنگی اجتماعی، برگزاری کنسرت ها، زیباسازی شهر و ... راضی تر از گذشته بودند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در حوزه‌ی‌ زیربنایی و عمرانی متداول است که هر شورا در دوره چهار ساله یک کار چشمگیر برای شهر داشته باشد، بیان کرد: برای کارهای بنیادی کمک و برنامه‌ریزی دولت و هماهنگی دستگاه های مختلف به ویژه جذب سرمایه گذار ضروری است.

رییس شورای شهر همچنین به نیاز شهر کرمان به اجرای دو پروژه زیربنایی و لازم الاجرا محور شرقی غربی سیدی به ضلع شرقی فرودگاه و محور مطهری به بولوار ایستگاه راه آهن که در طرح تفصیلی نیز وجود دارد، اشاره کرد و افزود: در دوره های قبلی بخشی از این دو محور اجرا شده است که بدون جذب سرمایه گذار امکان تکمیل آن وجود ندارد .

فرشاد از استاندار کرمان خواست برای عیدی سال جدید در جهت تکمیل این دو پروژه کمک نموده  و  سرمایه گذارانی را برای  اجرای این دو پروژه  به سمت شهرداری هدایت کنند تا عملیات اجرایی با سرعت بیشتری ادامه پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه پارک گردشگری شهر کرمان از سال گذشته کلید خورده و در حال اجراست، تصریح کرد: در یک و نیم سال گذشته شورای شهر سعی کرده از مسائل حاشیه ای، سیاسی کاری و مسائل مخرب پرهیز کند و کار را با برنامه ریزی، کارشناسی و بدون حاشیه پیش ببرد.

وی بیان کرد: شورا به عنوان پارلمان شهری سعی کرده وظایف ذاتی خود که فراهم کردن بستر مناسب برای کار اجرایی شهرداری است را دنبال کند زیرا شورا بازوی اجرایی شهرداری است.

رییس شورای شهر کرمان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اولویت اجرای پروژه های عمرانی نیمه تمام گفت: اگر قرار است اولویت بندی شود، در اجرای تقاطع های غیرهمسطح، اولویت آخر امیرکبیر است.

وی افزود: امسال باید در چهار نقطه پرترافیک شهر توسط شهرداری پارکنیگ احداث شود.

نجمه ابراهیمی نژاد

  • برای بزرگنمایی تصویر کلیک کنید didarbaostandar۲.jpg
  • برای بزرگنمایی تصویر کلیک کنید didarbaostandar۶.jpg
JoomlaWorks "Simple Image Gallery Pro" Plugin (v۳.۱.۰) ends here

لینک اصل خبر در سایت شهرداری کرمان

    منبع خبر

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان یک شهرداری در شهر کرمان می باشد

      نظرات