مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان اعلام ...

به گزارش پایگاه خبری توانیر به نقل از روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان، هیوا لهونیان با اشاره به اینکه طی سال ۹۶ تعداد ۳۴۰ فقره سرقت سیم برق به وزن ۱۰۹ هزار و ۴۹ کیلوگرم در استان کردستان گزارش شد، اظهار کرد: این سرقت ها منجر به تحمیل خسارتی معادل ۷۶۶ میلیون تومان به شرکت توزیع نیروی برق استان شد.

وی با اعلام اینکه تعداد سرقت های ثبت شده در سال ۹۷ نیز تعداد ۶۷۸ فقره سرقت سیم به وزن ۱۵ هزار و ۵۲۶ کیلوگرم گزارش شده است، افزود: خسارت ناشی از این سرقت ها رقمی معادل یک میلیارد و ۸۶ میلیون تومان برآورد شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان، با ذکر اینکه طی دو سال میزان درصد رشد سرقت سیم های برق از لحاظ حجم فیزیکی حدود ۴۲ درصد بوده است، گفت: از لحاظ تعداد (فقره) نیز با رشد ۲۰۰ درصدی مواجه بودیم.

لهونیان در خصوص میزان سرقت ترانسفورماتورها نیز اعلام کرد: در سال ۹۶ تعداد ۱۲ دستگاه ترانفسورماتور و در سال ۹۷ تعداد ۲۲ دستگاه در سطح استان سرقت شد.

وی با اذعان به اینکه در راستای برخود با سارقان و کاهش تبعات آسیب ناشی از سرقت کابل و تجهیزات برقی نشست های مشترکی با فرماندهی نیروی انتظامی استان کردستان برگزار شد، گفت: پس از برگزاری نشست های مشترک با فرماندهان نیروی انتظامی استان، جهت مقابله با سارقان تدابیری هم چون افزایش گشت زنی های مشترک در مناطق دارای پتانسیل سرقت، اطلاع رسانی عمومی از طریق تریبون های مختلف و هم چنین ورود جدی پلیس آگاهی و پلیس ۱۱۰ به این مقوله در دستور کار قرار گرفت.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان در ادامه دیگر اقدامات پیشگیرانه در این خصوص را شامل انجام مکاتبات با مراجع ذیصلاح و امامان جمعه و جماعت استان، انجام کاورگذاری در نقاط آلوده با توجه به گسترش شبکه، تبدیل شبکه سیمی به کابل خودنگهدار و اطلاع رسانی عمومی در خصوص گزارش موارد مشکوک به سرقت از طریق دیدبانی مردم، دانست.

وی با بیان اینکه در سال ۹۷ احداث کلیه شبکه های جدید با کابل خودنگهداری لحاظ شده است، خاطرنشان کرد: تا کنون ۱۶۶ کیلومتر شبکه احداث شده که حدود ۱۲۰ کیلومتر آن با کابل خودنگهدار صورت گرفته است.

لهونیان با اشاره به اینکه با توجه به حجم باقی مانده که چیزی در حدود ۵۳۰۰ کیلومتر شبکه فشار ضعیف است، تصریح کرد: برای تبدیل این حجم از شبکه به کابل خودنگهدار نیازمند ۲۱۲ میلیارد تومان اعتبار هستیم که در صورت تامین، این میزان نیز به کابل خودنگهدار مجهز می شود.

وی با اعلام اینکه خوشبختانه طی سال جدید با گشت های شبانه همکاران واحدهای عملیاتی و کشیک برق در کنار همکاری خوب مردم و ورود به موقع و همکاری قابل تحسین همکاران نیروهای انتظامی، تعدادی از سارقین کابل های برق در استان دستگیر شدند، ادامه داد: پس از دستگیری این سارقان حجم زیادی از سیم های سرقت شده ی قبلی برگشت داده شد و سارقان و مالخرهای شناسایی شده جهت طی مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی داده شدند.

لهونیان در پایان ضمن قدردانی از هوشیاری و همکاری مردم شریف استان در زمینه شناسایی سارقان از آنان درخواست کرد: شهروندان در صورت مشاهده موارد مشکوک به سرقت کابل ها و تجهیزات برق، مراتب را از طریق شماره تلفن های ۱۳۰ (پلیس آگاهی)، ۱۱۰ (پلیس ۱۱۰) و ۱۲۱(اتفاقات شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان) اطلاع دهند.

لینک اصل خبر در سایت شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    منبع خبر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات