رها سازی آب سد گلستان با هدف ایجاد ظرفیت خالی در مخزن سد

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گلستان از رهاسازی آب سد گلستان با مقدار ۲۰ متر مکعب ثانیه با هدف ایجاد ظرفیت خالی در مخزن سدگلستان از صبح چهارشنبه ۲۸ فروردین خبر داد..

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای گلستان، مهندس علی نظری اظهار کرد: با توجه به فروکش کردن سیلاب و عادی شدن جریان آب رودخانه های استان و نیز همزمان با بهره برداری از سیستم انحراف سیلاب دیگچه (بندولی) ، با هدف ایجاد ظرفیت خالی در مخازن سدهای استان، تخلیه آب از سدگلستان از صبح روز چهارشنبه ۹۸/۱/۲۸ آغاز گردید و تازمان قطع خروجی آب از سرریز وایجاد فضای خالی در مخزن اصلی سد ادامه دارد.
وی تصریح کرد: همچنین رهاسازی آب از سد کبود وال که از روزهای گذشته با مقدار ۳ متر مکعب بر ثانیه آغاز شده است، تا خالی شدن ظرفیت سد برای سیلاب های احتمالی بعدی ادامه دارد.
مهندس نظری هدف از این اقدام را آمادگی برای مدیریت سیلاب های آتی با استفاده از حجم مخازن ذکر کرد و افزود: رهاسازی آب سد گلستان با مقدار ۲۰ متر مکعب ثانیه آغاز شده و به تدریج افزایش می یابد.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای در پایان افزود: هم استانیهای عزیز همچنان از نزدیک شدن به مخازن سدها، رودخانه ها و مسیل ها خودداری نمایند.

لینک اصل خبر در سایت شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    منبع خبر

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات