افزایش مدت اعتبار یک ساله پروانه ساختمان مطابق با مدت زمان قرارداد مهندسین آن ساختمان

معاون معماری و شهرسازی شهردار کرمان خبر داد:

افزایش مدت اعتبار یک ساله پروانه ساختمان مطابق با مدت زمان قرارداد مهندسین آن ساختمان

معاون معماری و شهرسازی شهردار کرمان گفت: با تصویب لوایح عوارض ساخت و ساز سال ۹۸ مربوط به معاونت معماری و شهرسازی شهرداری کرمان مدت اعتبار یک ساله پروانه ساختمان مطابق با مدت زمان قرارداد مهندسین آن ساختمان افزایش یافت.
به گزارش پایگاه خبری کرمان آنلاین، مریم ایلاقی افزود: این امر در راستای اجرای تبصره ۲ ماده ۲۹ قانون عمران و نوسازی شهری انجام شده است و طبق این تبصره بایستی در پروانه‌های ساختمانی که از طرف شهرداری صادر شده‌اند، حداکثر مدت زمان ضروری جهت تکمیل ساختمان قید گردد ‌.
وی ادامه داد: چنانچه در این زمان ساختمان تکمیل نشود مالک می تواند با مراجعه به شهرداری، با پرداخت عوارض مصوب و تمدید قراردادهای مهندسان آن ساختمان ، به عملیات ساختمانی ادامه دهد.
ایلاقی خاطرنشان کرد: از ابتدای سال ۹۸ اعتبار پروانه های ساختمانی که توسط شهرداری کرمان صادر می شود، مطابق با گروه ساختمانی تعریف شده طبق قانون نظام مهندسی به ۲۴ ماه تا ۳۶ ماه افزایش یافت .
معاون معماری و شهرسازی شهردار کرمان ادامه داد: در اکثر موارد مهلت ۲۴ ماه تا ۳۶ ماه پاسخگوی زمان مورد نیاز برای ساخت و ساز است اما در مواردی که به دلیل شرایط مالی مالک و یا دلایل دیگر ، ساختمان تکمیل نمی‌شود، مالک بایستی ساختمان را به گونه ای محصور کنند تا برای سایر شهروندان دیگر ایجاد مزاحمت نکند .
ایلاقی تصریح کرد: صدور پروانه ساختمانی نقش بسزایی در رونق ساخت و ساز و کلیه مشاغل وابسته به امور ساختمانی و ارتباط مستقیم با نیروهای فعال در این عرصه دارد.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری کرمان

    منبع خبر

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان یک شهرداری در شهر کرمان می باشد

      نظرات