پروژه مطالعه و طراحی آرامستان ۳۷ هکتاری به پایان رسید

پروژه مطالعه و طراحی آرامستان ۳۷ هکتاری به پایان رسید

به گزارش روابط عمومی سازمان خدمات طراحی شهرداری قزوین؛ محمد اسماعیل حافظی گفت: آرامستان تازه ساخت شهر قزوین، در زمینی به مساحت ۳۷ هکتار، در حد فاصل بین دو روستای فارسیان و قدیم‌‌آباد و در بخش شرقی جاده‌ی فارسیان، قرار گرفته است.

وی ادامه داد: این سایت در زمینی نسبتاَ هموار و با شیب ملایم شمال به جنوب، واقع شده که از شرق، شمال شرق، غرب و شمال غرب توسط زمین‌های زراعی محصور شده و بقعه‌ زیارتگاهی امام‌زاده ظهیر در قسمت شمالی زمین و سوله‌ صنعتی با کاربری مرغداری نیز در بخش شمالی سایت قرار گرفته است.

حافظی خاطر نشان کرد: پس از انجام مطالعات میدانی و بررسی نمونه های داخلی و خارجی، برنامه فیزیکی پروژه با رویکرد یک آرامستان فرهنگی تدوین شد که به موجب آن کاربری ها، فضاها، تاسیسات و تجهیزات موردنیاز سایت و نحوه ارتباط میان آن ها، پیش بینی شد.

وی افزود: در پاسخ به ضروریات برنامه ریزی و طراحی مجموعه، چهار الگوی پیشنهادی با رویکردهای خاص در طراحی شبکه معابر و مکانیابی کاربری ها تنظیم شد.

حافظی ادامه داد: با توجه به اهداف، راهبردها و راهکارهای پیشنهادی طراحی آرامستان، شاخص های کلی به منظور ارزیابی گزینه های پیشنهادی طراحی آرامستان، تدوین و از نکات مثبت الگوهای پیشنهادی استفاده شد.

این مسئول گفت: از میان این الگوهای پیشنهادی درنهایت الگویی که بیشترین کارایی را از نظر مکانیابی مناسب کاربری ها، یکپارچگی عملکردی بین آن ها، جریان بندی مطلوب ترافیک و امکانات مناسب پارکینگ را فراهم می کرد، به عنوان الگوی بهینه انتخاب شد و طراحی فاز یک پروژه، شامل طراحی دقیق معابر، محوطه ها و لکه گذاری ساختمان های خدماتی در آن صورت پذیرفت.

حافظی بیان کرد: طراحی این پروژه با رعایت کلیه موازین شرعی اعم از جهت گیری قبور به سمت قبله، هماهنگی کامل با طراحی شبکه معابر آرامستان و اندکی چرخش قطعات قبور به سمت جنوب غربی انجام پذیرفته و همچنین الگوی چیدمان قبور، در ردیف های ۱۰ تایی و ستون های ۲۰ تایی می باشد که پیرامون آن ها معابر پیاده سنگفرش شده، باغچه و مبلمان موردنیاز آرامستان قرار می گیرد.

پایان پیام.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری قزوین

    منبع خبر

    شهرداری قزوین

    شهرداری قزوین

    شهرداری قزوین یک شهرداری در شهر قزوین می باشد

      نظرات