همه ارگان‌های ذی‌ربط باید با همدلی و همراهی برای حفظ زمین پاک تلاش کنند

همه ارگان‌های ذی‌ربط باید با همدلی و همراهی برای حفظ زمین پاک تلاش کنند

رییس شورای اسلامی شهر کرمان، بر توجه جدی به مساله‌ی حفظ زمین پاک و محیط زیست تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری کرمان آنلاین، محمد فرشاد در مراسم روز زمین پاک که با حضور شهردار و جمعی از مدیران شهر و شهرداری کرمان در سالن فرهنگسرای کوثر برگزار شد افزود: برای حفظ زمین پاک باید از  انجمن ها، همه اقشار مردم، اصحاب رسانه و فضاهای مجازی برای فرهنگ‌سازی کمک گرفت.

وی افزود: کلیه ارگان ها و نهادهای ذی ربط از جمله استانداری، فرمانداری، شهرداری، منابع طبیعی و اداره کل محیط زیست باید با همدلی و همراهی نسبت به حفظ زمین پاک تلاش کنند و همانطور که گذشتگان زمین پاک را به ما تحویل دادند، ما نیز زمینی پاک به نسل آینده تحویل دهیم.

وی با تاکید بر اینکه «نه به کیسه پلاستیک »شعار امروز است و باید همه کمک کنیم و از کیسه و سبدهای خرید قابل بازیافت استفاده کنیم، ادامه داد: اگر هر کرمانی روزانه حتی یک پاکت پلاستیک کمتر استفاده کند، می تواند در پاکی محیط زیست نقشی موثر و چشمگیر داشته باشد .

وی گفت : در دین و  مذهب ما  توصیه‌های زیادی به حفظ محیط زیست و حفظ پاکی زمین شده است و باید درجهت حفظ آن تلاش کرد.

مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری کرمان نیز در حاشیه این مراسم  با بیان اینکه همه ساله در جهان در روز دوم اردیبهشت ماه (۲۲ آوریل) مراسمی در گوشه و کنار جهان به نام روز «زمین پاک»برگزار می شود، افزود: هفته زمین پاک به منظور ایجاد آگاهی و اطلاع رسانی به شهروندان و جلوگیری از تخریب محیط زیست به طور عام و آلودگی زمین به طور خاص نام گذاری شده است .

محمد رضا قربانی اضافه کرد: شهرداری کرمان امسال نیز همانند سال های گذشته در هفته زمین پاک اقدام به برگزاری برنامه های متعددی در سطح شهر می کند و برنامه های این هفته، صبح امروز با زدن زنگ زمین پاک در یکی از مدارس شهر کرمان توسط شهردار کرمان آغاز شدند.

وی از برگزاری تئاتر خیابانی با موضوع تفکیک زباله نیز در این هفته توسط شهرداری کرمان خبر داد و گفت : زنگ زمین پاک در چهار منطقه شهری نیز زده شد .

قربانی گفت : در راستای اطلاع رسانی و فرهنگ سازی ،حدود ۳۵۰۰ دانش آموز در فرهنگسراهای کوثر ،جان جهان و قمر بنی هاشم ، آموزش های شهروندی تفکیک از مبدا در قالب نمایش عروسکی را فرا می گیرند .

وی از  اجرای طرح پاکسازی مجموعه پردیسان قائم در روز جمعه مورخ ۶ اردیبهشت ماه با حضور شهروندان نیز به عنوان یکی دیگر از برنامه های این هفته خبر داد و گفت : در این مراسم پاکت های زباله تجزیه پذیر و سطل های زباله کاغذی جهت جمع آوری زباله های جمع شده در این مجموعه بین شهروندان توزیع می شود .

قربانی اضافه کرد: در این مراسم برگ قرعه کشی جهت اهدای جوایز بین شرکت کنندگان توزیع می شود .

نجمه ابراهیمی نژاد

  • برای بزرگنمایی تصویر کلیک کنید marasemzaminpak.jpg
JoomlaWorks "Simple Image Gallery Pro" Plugin (v۳.۱.۰) ends here

لینک اصل خبر در سایت شهرداری کرمان

    منبع خبر

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان یک شهرداری در شهر کرمان می باشد

      نظرات