سازمان‌های مردم نهاد در حفظ محیط زیست همیار ما باشند

شهردار کرمان:

سازمان‌های مردم نهاد در حفظ محیط زیست همیار ما باشند

شهردار کرمان گفت: از سازمان ها و انجمن های مردم نهاد می‌خواهیم در حفظ محیط زیست همیار و همراه ما باشند.

به گزارش پایگاه خبری کرمان آنلاین، سید مهران عالم زاده در مراسم ویژه برنامه آغاز هفته جهانی زمین پاک که با حضور اعضای شورای اسلامی شهر، مدیرکل محیط زیست استان  و جمعی از مدیران شهر و شهرداری کرمان در  تالار آفتاب فرهنگسرای کوثر برگزار شد، ضمن گرامیداشت روز زمین پاک گفت: قبل از اینکه روز زمین پاک به‌صورت رسمی و جهانی اعلام شود، در گذشته در ایران یک روز به نام زمین پاک وجود داشته است .

وی با بیان اینکه اگر شهر در حوزه محیط زیست دچار مشکل باشد، نمی توانیم شهر پایداری داشته باشیم، ادامه داد: ما با منابع طبیعی از جمله آب و خاک، هوا خوب برخورد نکردیم در حالی که باید برای حفظ بقا و تحویل محیط زیستی سالم به فرزندان و نسل آینده‌مان، در حفظ آنها کوشا باشیم و همساز با طبیعت حرکت کنیم.

شهردار کرمان خاطرنشان کرد: در هر شهرداری یک سازمان با عنوان  پسماند وجود دارد که کار جمع آوری و تفکیک زباله را  انجام می دهد ولی شهروندان هم باید کمتر زباله تولید کرده و در تفکیک زباله شهرداری را یاری دهند.

وی  با بیان اینکه روزانه در کرمان۳۵۰ تا۴۰۰ تن زباله تولید می شود که حدود دو درصد آن  بازیافت می شود و این بسیار نگران کننده است ، ادامه داد: آموزش باید از  دوره کودکی انجام گیرد تا نهادینه شود.

عالم زاده ادامه داد:  باید از سازمان ها و انجمن های مردم نهاد برای ورود به این موضوع بهره بگیریم  و همیار ما باشند.

وی با بیان اینکه ما با دست خودمان محیط زیست را از بین برده و برای خودمان تهدید های زیست محیطی  به وجود آورده ایم که  باید به اصلاح آن بپردازیم ، ادامه داد: ما به نسل‌های آینده مدیون هستیم و باید زمین پاکی برای آنها بوجود آوریم.

شهردار کرمان افزود: در سال جدید تلاش خواهیم کرد تا در بحث جمع آوری و تفکیک زباله از مبدا به صورت جدی‌تر کار کرده و با استفاده از سرمایه گذار و نیز استفاده از امکانات شهرداری؛ به این مهم بیشتر بپردازیم.

نجمه ابراهیمی نژاد

  • برای بزرگنمایی تصویر کلیک کنید marasemzaminpak.jpg
  • برای بزرگنمایی تصویر کلیک کنید shahrdardarzaminpak.jpg
JoomlaWorks "Simple Image Gallery Pro" Plugin (v۳.۱.۰) ends here

لینک اصل خبر در سایت شهرداری کرمان

    منبع خبر

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان یک شهرداری در شهر کرمان می باشد

      نظرات