توضیحات روابط عمومی آبفای استان تهران در خصوص یک خبر

توضیحات روابط عمومی آبفای استان تهران در خصوص یک خبر

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، طی روزهای گذشته، خبری مبنی بر دستگیری «مدیر عامل آبفای جنوب غربی تهران» در خصوص یک مساله مالی در برخی رسانه‌های خارج از کشور منتشر شد که در این خبر، رقمی برابر ۷۰۰ میلیارد تومان به‌عنوان اختلاس مطرح شده بود که آبفای استان تهران با انتشار توضیحاتی، این خبر و این مبلغ را  نادرست اعلام کرده است. طبق اعلام این شرکت، این پرونده اکنون توسط مقام‌های ذی‌صلاح درحال بررسی است و تا حصول نتیجه نمی‌توان درباره جزئیات آن اظهار نظر قطعی کرد.
در توضیح شرکت آبفای تهران آمده است: «در پی انتشار خبری در رسانه معاند آمدنیوز مبنی بر وقوع اختلاس ۷۰۰ میلیاردی در یکی از شرکت‌های زیرمجموعه آبفای استان تهران، روابط عمومی این شرکت توضیحاتی را برای تنویر افکار عمومی در این زمینه ارائه داده است:
ارقام ادعایی در اخبار نشر یافته (۷۰۰ میلیارد تومان) به‌کلی نادرست است و آن‌چه تاکنون مشخص شده، مربوط به پروژه ساخت تصفیه‌خانه فاضلاب شهر رباط‌کریم است که از زمان آغاز پروژه تاکنون رقمی کم‌تر از ۱۰ میلیارد تومان بوده است و رقم کلی آن نیز تا پایان ساخت معادل ۴۹ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است و مشخص نیست که رقم ۷۰۰ میلیارد تومان چگونه در این خبرسازی قید شده است.
این تصفیه‌خانه به منظور رفاه حال شهروندان شریف شهرهای جنوب غربی استان تهران احداث شد که روزانه بیش از ۴۴ هزار مترمکعب فاضلاب را به صورت شبانه‌روزی تصفیه می‌کند و جمعیتی بالغ بر ۲۲۰هزار نفر را پوشش می‌دهد.
لازم به ذکر است معاون وقت مهندسی و توسعه شرکت آبفای جنوب غربی استان تهران در سال گذشته از این سمت برکنار شده و موارد اتهامی مرتبط با تخلفات مالی نامبرده و مدیرعامل پیشین آبفای جنوب غربی از سوی مراجع قضایی در حال بررسی است و طبعا هرگونه اظهار نظر بعدی در زمینه ابعاد این موضوع منوط به اعلام نظر رسمی مراجع ذی‌صلاح خواهد بود. به همین اعتبار از فعالان رسانه‌ای کشور انتظار می‌رود ضمن پرهیز از هر گونه چشم‌پوشی بر تخلفات، هم‌چون همیشه چراغی برای تنویر افکار عمومی مخاطبان خود باشند. در حال حاضر نیز سرپرست جدیدی برای شرکت آبفای جنوب غربی استان تهران منصوب شده است تا خللی در روند خدمات‌رسانی به شهروندان وارد نشود.»

لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات