اولویت کاری شهرداری بافت تاریخی احیاء و مرمت است

شهردار کرمان:
اولویت کاری شهرداری بافت تاریخی احیاء و مرمت است


شهردار کرمان گفت: نگاه من به شهرداری بافت تاریخی بر اساس کسب درآمد نیست بلکه اولویت کاری برمبنای احیاء و توجه به عناصر تک دانه ارزشمند تاریخی و مرمت آنها است.
به گزارش پایگاه خبری کرمان آنلاین، سید مهران عالم زاده در جلسه معرفی مسئول راه اندازی شهرداری بافت تاریخی افزود: توجه ویژه به بافت تاریخی شهر کرمان از دغدغه های اولیه من در زمان پذیرفتن مدیریت شهرداری بوده و هم اکنون نیزاز اولویت های اصلی من در حوزه شهری است.

وی با اشاره به ارزش افزوده بافت تاریخی شهر کرمان خاطر نشان کرد: نگاه توسعه ای نسبت به ایجاد یک شهر مدرن و وقوع حوادثی چون زلزله موجب شده تا طی ادوار گذشته به این بافت آسیب وارد شود.
شهردارکرمان ادامه داد: آسیب های وارد شده موجب شده تا بافت خالی از سکنه شود و کم کم به سمت اضمحلال و فروپاشی پیش رود بنابراین نباید نسبت به آسیب های وارده به بافت تاریخی بی تفاوت باشیم و باید به سمت احیاء مجدد و مرمت پیش رویم.
وی تاکید کرد: بافت تاریخی شهرها بخشی از سرمایه های کشور هستند که نه تنها به لحاظ زیبا شناختی، تداوم بخش خاطرات جمعی و هویت های ارزشمند هستند بلکه محل زندگی بخش قابل توجهی از جمعیت شهرها محسوب می شوند.
شهردار کرمان افزود: براین اساس امروزه با گسترش روز افزون صنعت توریسم در جهان و اقتصاد مبتنی برآن، احیای بافت های تاریخی به عنوان قلب تپنده شهرها از اهمیت بالایی برخوردارند و لازم است تا این امر مهم در شهر کرمان نیز از سوی نهادهای مسئول از جمله شهرداری پیگیری شود.
عالم زاده افزود: برای احیاء بافت تاریخی لازم است تا ضوابط خاصی تدوین و در چارچوب آن کار شود بنابراین ضروری است تا شهرداری بافت تاریخی تشکیل شود تا با داشتن دغدغه احیای بافت تاریخی شهر، مسایل و موضوعات آن را دنبال کند.
لازم به ذکر است در این جلسه علی اکبر قطب الدینی به عنوان مسئول راه اندازی شهرداری بافت تاریخی انتخاب شد .
مهدیه جعفری

  • برای بزرگنمایی تصویر کلیک کنید hokmghotbadini.jpg
JoomlaWorks "Simple Image Gallery Pro" Plugin (v۳.۱.۰) ends here

لینک اصل خبر در سایت شهرداری کرمان

    منبع خبر

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان یک شهرداری در شهر کرمان می باشد

      نظرات