اجرای طرح‌های فاضلاب در ۱۴ شهر مازندران/ اختصاص ۲۸۰ میلیون یورو به پروژه‌های فاضلاب شهری استان

اجرای طرح‌های فاضلاب در ۱۴ شهر مازندران/ اختصاص ۲۸۰ میلیون یورو به پروژه‌های فاضلاب شهری استان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو(پاون)، مجید عبدالهی، مدیرعامل آبفای شهری مازندران در نشست با کارشناسان هیئت بانک توسعه اسلامی به منظور ارائه تسهیلات برای اجرای طرح‌های فاضلاب با بیان این مطلب افزود: این شرکت در حال حاضر ۵۸ شهر استان با جمعیتی بالغ بر دو میلیون نفر و ۴۵۵ هزار نفر جمعیت روستایی را تحت پوشش دارد.
وی با اشاره به وجود ۶۱۹ هزار مشترک آب در این منطقه، ادامه داد: سالانه حدود ۳۲۹ میلیون مترمکعب آب از طریق منابع موجود برای تامین آب شرب مورد نیاز این تعداد مشترک استحصال می‌شود .
عبدالهی با تاکید بر اینکه ۳۰۸ هزار نفر از جمعیت این استان(۱۵.۶۲ درصد) تحت پوشش طرح‌های فاضلاب قرار دارند، تصریح کرد: میانگین کشوری جمعیت برخوردار از طرح‌های فاضلاب ۴۸ درصد است که برای رسیدن به این میانگین باید تلاش کرد .
مدیرعامل آبفاشهری مازندران، خاطرنشان کرد: ۶ باب تصفیه خانه فاضلاب در این استان در حال بهره‌برداری و فعالیت است و طرح‌های فاضلاب در ۱۴ شهر این استان در حال اجراست .
عبدالهی مجموع اعتبارات پیش‌بینی شده برای فاضلاب پنج شهر مازندران شامل قائمشهر، آمل، محمودآباد، تنکابن و رامسر را ۴۴۸ میلیون یورو دانست و تصریح کرد: ۲۸۱ میلیون یورو از این رقم توسط بانک توسعه اسلامی و مابقی توسط دولت جمهوری اسلامی ایران پرداخت می‌شود .
وی ادامه داد: با اجرای طرح‌های جمع‌آوری و تصفیه فاضلاب در این شهرها ۴۵۷ هزار نفر از مزایای آن بهره‌مند می‌شوند و ۲۵ درصد به جمعیت تحت پوشش فاضلاب استان مازندران افزوده خواهد شد .
عبدالهی با بیان اینکه برای اجرای این طرح‌ها در پنج شهر مذکور ۲۱.۵ کیلومتر خط انتقال، بیش از یک هزار کیلومتر شبکه اصلی، ۱۴ ایستگاه پمپاژ و ۷۵ هزار انشعاب احداث می‌شود، اظهار کرد: مدت پرداخت تسهیلات توسط بانک توسعه اسلامی پنج ساله با بازپرداخت ۱۴ ساله خواهد بود .
همچنین در این نشست کارشناسان بانک توسعه اسلامی نیز اجرای طرح‌های فاضلاب را با توجه به افزایش جمعیت و حفظ محیط زیست امری ضروری دانستند و گفتند: برای اجرای سریع این طرح‌ها مکان‌های مناسب برای احداث تصفیه خانه خریداری و اطلاعات و نقشه‌های موجود به روزرسانی شود .
گفتنی است: بازدید کارشناسان هیات بانک توسعه اسلامی از تصفیه خانه‌های فاضلاب ساری، قائمشهر، آمل، محمودآباد و بررسی نحوه ارایه تسهیلات برای اجرای طرح‌های فاضلاب در این شهرها از جمله برنامه‌های سفر این هیات به مازندران می‌باشد.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات