مراجعه از بازار سکه به بازار مسکن

مراجعه از بازار سکه به بازار مسکن

www.BanaNews.irبازار معاملات سکه و طلا مدتی پیش با توجه به افزایش نرخ‌های پیشنهادی خرید و فروش از لحاظ جذب سرمایه‌گذار در حال پیشی گرفتن از دیگر بازارهای سرمایه‌گذاری بود، اما فراز و نشیب‌های قیمت در این بازار طی چند روز اخیر باعث شد تا برخی از سرمایه‌گذاران از سرمایه‌گذاری در بازار خرید و فروش سکه خارج شوند و به بازار مسکن روی بیاورند و این مساله از یک سو دلیلی برای ایجاد نوسان قیمت‌های فروش و از طرف دیگر باعث افزایش حجم خریداران شده است.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) یکی از بنگاهداران فعال در مرکز تهران در این باره به دنیای اقتصاد گفت‌: در حال حاضر وضعیت خرید و فروش واحدهای مسکونی رضایت‌بخش است و بازار مسکن این رونق را مدیون بلاتکلیفی بازار سکه و طلا است.

شهریاری در ادامه افزود‌: همان‌طور که گفته شد عده‌ای از سرمایه‌گذاران دوباره پا به عرصه بازار مسکن گذاشته‌اند و معمولا این دسته از خریداران هم به طور ۱۰۰ درصد تصمیم به خرید دارند و حتی نرخ‌های بالا مانع خرید آنها نمی‌شود.

وی همچنین تاکید کرد‌: هم اکنون ۵۰ درصد از بازار مسکن این منطقه در دست سرمایه‌گذاران و ۵۰ درصد مابقی در اختیار مصرف‌کننده‌ها است.

شهریاری همچنین تاکید کرد‌: این روزها کمتر فروشنده‌ای راضی به کمترین تخفیف فروش می‌شود زیرا فروشنده‌های واحدهای نوساز اظهار می‌کنند که مصالح ساختمانی با رشد قیمت رو به رو شده و به همین خاطر نرخ فروش باید افزایش یابد و از سوی دیگر مالکانی که قصد تبدیل واحد خود را دارند به این نکته اشاره می‌کنند که برای خرید واحدی بهتر، بودجه بیشتری نیاز دارند پس باید واحد خود را با نرخ بالاتری برای فروش به بازار عرضه کنند.

 

 

 

    نظرات