تحقق ۷۰ درصد از افق۱۴۰۴ شهر ارومیه

تحقق ۷۰ درصد از افق۱۴۰۴ شهر ارومیه

شهردار ارومیه گفت: تاکنون  ۷۰ درصد از افق ۱۴۰۴ شهر ارومیه یعنی شهری سبز، سالم، فرهنگی، مجهز به فناوری اطلاعات، حمل نقل ریلی و برخورداری شهروندان از اقتصاد  پویا  تحقق یافته است.

به گزارش مدیریت ارتباطات و اموربین الملل شهرداری ارومیه؛  محمد حضرت پور با اشاره به طرح افق ۱۴۰۴  افزود: طرح افق ۱۴۰۴ شهر ارومیه یعنی شهری سبز، سالم، فرهنگی، مجهز به فناوری اطلاعات، حمل نقل ریلی و برخورداری شهروندان  از اقتصاد پویا از سال ۹۱ کلید خورد و تاکنون ۷۰ درصد از افق۱۴۰۴ شهر ارومیه تحقق یافته است.

وی افزود: در تحقق یکی از محورهای افق ۱۴۰۴ یعنی شهر سالم، رینگ میانی شهر ارومیه با ۱۷ تقاطع غیر همسطح وارد فاز اجرایی شد و در حال حاضر از ۱۷ تقاطع غیر همسطح فقط تقاطع غیر همسطح آذربایجان که درست اجرا باقی مانده است.

به گفته  شهردار ارومیه با ساخت این رینگ زمان رسیدن شهروندان از مبدا به مقصد از ۴۰ دقیقه به ۱۵ دقیقه رسیده است و این مهم منجر به کاهش ترافیک و در نتیجه کاهش بار آلودگی هوای شهر ارومیه شده است.

وی یادآور شد: رینگ کمربندی دوم به طول ۲۹ کیلومتر برای رسیدن به شهر سالم درحال اجراست.

شهردار ارومیه با اشاره به گسترش فضای سبز در شهر ارومیه تصریح کرد: از سال ۹۱ تاکنون در جهت برخورداری شهروندان از فضای سالم و پاک ۳۰۰ هکتار فضای سبز در سطح  شهر ارومیه ایجاد شده است .

وی اظهار کرد: برای رسیدن به اقتصاد شهری و از آنجایی که  ۳۰ درصد جمعیت ارومیه از کشاورزی ارتزاق می کنند، توسعه محصولات کشاورزی در اولویت ها قرار گرفت، به طوریکه میزان صادرات محصولات کشاورزی از  ۵۰ هزار تن در سال ۹۱ به  ۵۰۰ هزار تن در سال ۹۶  رسید.

شهردار ارومیه یادآور شد: از  لحاظ نگاه فرهنگی و تحقق افق ۱۴۰۴  یعنی شهر فرهنگی و برای رسیدن به این نگاه  ۱۵ فرهنگسرا در مناطق مختلف شهر راه اندازی شد  و همچنین در طول سال برنامه های و جشنواره مختلفی چون جشنواره گلها  در حال اجرا است.

وی با بیان اینکه اردیبهشت ماه گوللر باغی میزبان هفتمین جشنواره گلها است،عنوان کرد: هفتمین جشنواره گلها در ۱۲ اردیبهشت ماه به مدت سه روز در پارک گوللر باغی برگزار می شود.

شهردار ارومیه عنوان کرد: هفتین جشنواره گلها  در تحقق افق ۱۴۰۴ شهر یعنی شهر سالم و پاک و در راستای ایجاد شور و نشاط اجتماعی برگزار می شود.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری ارومیه

    منبع خبر

    شهرداری ارومیه

    شهرداری ارومیه

    شهرداری ارومیه یک شهرداری در شهر ارومیه می باشد

      نظرات