بوستان عرفان در هفته شیراز به بهره برداری می رسد

بوستان عرفان در هفته شیراز به بهره برداری می رسد

شهردار منطقه پنج شیراز از افتتاح بوستان عرفان در انتهای خیابان بنی هاشمی که از محلات کمتر برخوردار شیراز است خبر داد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری شیراز به نقل از روزنامه تماشا، مهندس طهماسبی با بیان اینکه مساحت بوستان عرفان سه و هفت دهم هکتار است، اظهار کرد: عملیات اجرایی این پروژه از سال گذشته آغاز شد و در اجرای این بوستان تلاش کردیم از فضای سبز طبیعی نیز بهره ببریم و با کمترین تغییرات بوستان را احداث نماییم.
وی با بیان اینکه شعار انسان محوری جزو اهداف  مجموعه شهرداری و شورا است، افزود: در سال جاری توجه ویژه ای به ارتقای سطح زندگی شهروندان منطقه خواهیم داشت که بر همین اساس سه بوستان بزرگ را شامل بوستان مطالعه در بولوار گفتار، بوستان ریاضی و نجوم در بولوار عرفان و بوستان ورزش و تفریحات سالم در بولوار ابوذر غفاری را کلنگ زنی و تا پایان سال به بهره برداری خواهیم  رساند.
شهردار منطقه پنج شیراز اظهار کرد: هر سه پارک در محلاتی اجرا می گردد که شهروندان آنان از کمترین حداقل ها نیز محروم هستند.
طهماسبی با بیان اینکه برخی از پارک های سطح منطقه بر اثر بی توجهی فضای با نشاط اجتماعی  خود را از دست داده و به فضای عبور و مرور تبدیل شده اند، گفت: بوستان حجاب توسعه و بهسازی و بوستان های هاشمی، شهدا، آزادگان بهسازی می شوند. همچنین در خیابان بنی هاشمی سرای محله نیز احداث می شود.

طهماسبی با بیان اینکه عملیات اجرایی پیست اسکیت در بوستان مادر به مساحت یک و سه دهم هکتار از اسفندماه آغاز گردیده و تا پایان سال نیز به بهره برداری می رسد، گفت: پارک ترافیک نیز به مساحت دو هکتار در هفته دولت در بوستان مادر کلنگ زنی می گردد و تلاش می کنیم تا پایان سال به اتمام برسد.
شهردار منطقه پنج شیراز با بیان اینکه سرانه فضای سبز عمومی ۱۱ متر مربع و سرانه فضای سبز پارک ها ۸ متر مربع است، اظهار کرد: ۸ پارک محله ای، ۱۶ پارک همسایگی و ۵ پارک حاشیه ای  و یک پارک شهری را در منطقه دارا
هستیم.
شهردار منطقه پنج شیراز با بیان اینکه میدان ارتش بیشتر کارکرد پارک را دارد و طی سال های گذشته بهسازی نگردیده، اظهار کرد: عرصه این میدان ۹ هزار متر مربع و دارای ۴ هزار متر مربع فضای سبز است که عملیات بهسازی آن تا پایان سال به اتمام خواهد رسید.
مهندس طهماسبی در ادامه با بیان اینکه میدان قائم در انتهای خیابان قائم به مساحت ۴ هکتار بزرگ ترین میدان شهر شیراز است، گفت: طرح مطالعاتی این میدان در حال اجرا است و با اتمام طرح مطالعاتی وارد فاز اجرایی می گردیم و تا پایان سال نیز آن را افتتاح خواهیم کرد.
وی با بیان اینکه در کنار این میدان بولوار دولت شرقی و بولوار دولت غربی قرار گرفته است، افزود: در بولوار دولت غربی تملکات انجام شده است و بیش از ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی را شاهد هستیم و تلاش داریم تا در هفته دولت آن را به بهره برداری برسانیم.
طهماسبی با بیان اینکه بولوار دولت غربی میدان قائم را به خیابان بنی هاشمی متصل می نماید، گفت: رینگ بولوار دولت با به بهره‌برداری رسیدن این بولوار تکمیل می شود و به عنوان یک محور ترافیکی  می تواند در کاهش ترافیک بولوار رحمت و کمربندی موثر باشد.
وی در ادامه با بیان اینکه در سال ۹۷ تمام درآمدهای پیش بینی شده برای منطقه بر اساس بودجه مصوب ۱۰۰ درصد محقق گردید و موفق شدیم تمام پروژه های عمرانی را اجرا نماییم، گفت: به گونه ای که در دهه فجر ۶ پروژه شاخص را شامل فاز یک بولوار قائم، سرای محله کوشک میدان، پارک معراج و..‌. را با ۱۱ و نیم میلیارد تومان اعتبار به بهره برداری برسانیم.
شهردار منطقه پنج شیراز با بیان اینکه شاهد رشد بودجه دو برابری برای منطقه هستیم و بر همین اساس در حوزه های فرهنگی اجتماعی، زیست محیطی و عمرانی پروژه های متعددی را تعریف نموده ایم، اظهار کرد: در حوزه پروژه های فرهنگی اجتماعی نسبت به سال گذشته با ۴۸۰ درصد افزایش روبرو هستیم که نسبت به سال گذشته ۵ برابر رشد دارد.
مهندس طهماسبی با بیان اینکه در حوزه پروژه های زیست محیطی ۸۰ درصد نسبت به سال گذشته رشد خواهیم داشت، گفت: در حوزه های عمرانی نیز شاهد رشد ۴۰ درصدی نسبت به سال گذشته هستیم.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری شیراز

    منبع خبر

    شهرداری شیراز

    شهرداری شیراز یک شهرداری در شهر شیراز می باشد

      نظرات