با برگزاری دومین جشنواره ملی عکس دارالسلطنه، محور گردشگری قزوین در اذهان ثبت می‌شود

با برگزاری دومین جشنواره ملی عکس دارالسلطنه، محور گردشگری قزوین در اذهان ثبت می‌شود

به گزارش روابط عمومی سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری قزوین؛ آرش رشوند آوه، مدیرعامل این سازمان و رئیس هیات اجرایی جشنواره ملی عکس دارالسلطنه قزوین در این نشست با اشاره به اولین دوره جشنواره ملی عکس دارالسلطنه قزوین اظهار کرد: این جشنواره در خردادماه سال گذشته در سه بخش اصلی عکاسی با دوربین، ویژه عکاسی با موبایل و آرشیوی عکس‌های قدیمی برگزار و با استقبال بسیار خوبی روبه‌رو شد.

رشوند آوه افزود: هدف ما در جشنواره اول این بود که قبل از هرگونه عملیات اجرایی در پروژه بازآفرینی سبزه میدان به عنوان بخشی از دولتخانه صفوی، تصاویر وضع موجود را از نگاه هنرمندان ثبت کنیم که خوشبختانه هزار و ۷۰۴ اثر از ۱۴۴ عکاس به دبیرخانه راه پیدا کرد.

رییس هیات اجرایی جشنواره ملی عکس دارالسلطنه قزوین خاطرنشان کرد: با توجه به دستاوردهای قابل توجه در جشنواره اول، دومین دوره این جشنواره از ۱۰ تا ۱۲ اردیبهشت ماه سال جاری همزمان با نخستین ماراتن عکاسی کشور برگزار خواهد شد.

مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری قزوین ادامه داد: محور اصلی ماراتن عکاسی، مسیر اصلی گردشگری تاریخی- فرهنگی شهر قزوین از دروازه درب کوشک تا امامزاده حسین(ع) خواهد بود.

وی با اشاره به اهداف و رویکردهای دومین جشنواره ملی عکس دارالسلطنه تصریح کرد: ایجاد شور و نشاط اجتماعی در محور گردشگری، ثبت تعداد قابل توجهی تصاویر مستند اجتماعی و معماری، شناساندن هویت تاریخی و ظرفیت های اجتماعی، فرهنگی، معماری و توریستی محور به عکاسان و ثبت این محور به عنوان یک محور جذاب گردشگری در اذهان مردم، از جمله اهداف این رویداد می باشد.

رشوند آوه با بیان اینکه از هر ۳۱ استان، عکاس در این جشنواره حضور خواهند داشت افزود: تاکنون بیش از ۵۵۰ نفر در سایت جشنواره ثبت نام کرده اند که ثبت نام ۳۶۷ عکاس تایید شده است و از این تعداد ۸۰ نفر با توجه به داوری رزومه‌ها به جشنواره دعوت خواهند شد و مابقی می‌توانند با برخورداری از تخفیفات ویژه به صورت آزاد در این رویداد شرکت کنند.

وی در پایان اذعان داشت: تمام عواید حاصل از فروش آثار عکاسان دومین دوره جشنواره ملی عکس دارالسلطنه قزوین در نمایشگاه و به صورت جداگانه، به سیل زدگان کشور اختصاص خواهد یافت.

پایان پیام.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری قزوین

    منبع خبر

    شهرداری قزوین

    شهرداری قزوین

    شهرداری قزوین یک شهرداری در شهر قزوین می باشد

      نظرات