کنفرانس بین المللی زلزله شناسی و مهندسی زلزله برگزار شد

کنفرانس بین المللی زلزله شناسی و مهندسی زلزله برگزار شد

www.Bananews.irششمین کنفرانس بین المللی زلزله شناسی و مهندسی زلزله صبح امروز دوشنبه ۲۶ اردیبهشت ماه با حضور معاون پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری افتتاح شد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) دکتر افشین کلانتری - دبیر علمی این کنفرانس با اشاره به محورهای چهارگانه این کنفرانس گفت: در این کنفرانس ۵۶۰ مقاله به صورت شفاهی و پوستر در گروه های مهندسی سازه، زلزله شناسی، مدیریت بحران و خطرپذیری و ژئوتکنیک پذیرفته شد.

وی با بیان اینکه در این کنفرانس مقالاتی از ۲۲ کشور پذیرفته شد، خاطر نشان کرد: در طی برگزاری این کنفرانس ۸ سخنران کلیدی از کشورهای خارجی حضور خواهند داشت که به تبادل نظر و ارائه جدیدترین اطلاعات و یافته های علمی در محورهای مختلف می پردازند.

دبیر علمی ششمین کنفرانس بین المللی زلزله شناسی و مهندسی زلزله از برگزاری چهار کارگاه تخصصی خبر داد و یادآور شد: ۴ کارگاه تخصصی در حوزه های بهسازی لرزه ای مدارس، بهسازی لرزه ای ساختمانها، مطالعه خطر لرزه ای و روش های صحیح پناهگیری و بررسی مانور سراسری زلزله برگزار خواهد شد.

به گزارش بنانیوز به نقل از مهر، کلانتری همچنین با تاکید بر اینکه در این کنفرانس به بررسی تجربیات ژاپن درخصوص سونامی اخیر این کشور، پرداخته خواهد شد، یادآور شد: علاوه بر برگزاری کارگاهها نمایشگاه جانبی از آخرین دستاوردهای محققان در حوزه زلزله برگزار خواهد شد.

طبق این گزارش این کنفرانس تا روز ۲۸ اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت.

 

 

    نظرات