پروژه‌های اولویت دار زلزله در نقشه جامع علمی کشور تعیین می‌شود

پروژه‌های اولویت دار زلزله در نقشه جامع علمی کشور تعیین می‌شود

www.BanaNews.irمعاون پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با تاکید بر اینکه زلزله یکی از اولویت‌های نقشه جامع عملی کشور است، گفت: تعیین اولویت‌های این بخش در کمیته راهبردی و همچنین در شورای عطف بررسی و اعلام می‌شود.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) دکتر محمد مهدی نژاد امروز دوشنبه در حاشیه ششمین کنفرانس بین‌المللی زلزله شناسی و مهندسی زلزله با اشاره به اقدامات شورای عطف در خصوص نقشه جامع علمی کشور یادآور شد:‌ در حال حاضر کمیته راهبردی نقشه علمی کشور ایجاد شده است که به منظور اجرای مفاد این نقشه اقداماتی را در دستور کار دارد.

معاون پژوهشی وزارت علوم تقسیم کار ملی را یکی از وظایف این کمیته نام برد و اظهار داشت: علاوه بر این کمیته راهبردی سیستم پایشی را ایجاد خواهد کرد تا براساس آن اولویت‌های بخش‌های مختلف کشور را تعیین کند.

وی با تاکید بر بازنگری نقشه جامع علمی کشور خاطرنشان کرد: نقشه جامع علمی کشور در بازه زمانی خاصی تدوین و به تایید رسید و بدیهی است که براساس تغییر شرایط محیطی و تسلط بیشتر ما بر موضوعات علمی و زیرشاخه‌های آن باید نسبت به این نقشه بازنگری صورت گیرد که این امر نیز از دیگر وظایف کمیته راهبردی است.

به گزارش بنانیوز به نقل از مهر، مهدی نژاد همچنین به لزوم تعیین پروژه‌های اولویت‌دار در بخشهای مختلف زلزله تاکید کرد و یادآور شد: مسئله زلزله یکی از اولویت‌های اصلی نقشه جامع علمی کشور است و لازم است تا پروژه‌هایی در خصوص پیش‌بینی زلزله، ساخت تجهیزات لرزه نگاری و همچنین تجزیه و تحلیل داده‌ها تعریف شود که اولویت هر کدام از این زمینه‌ها نیز در کمیسیون‌های تخصصی در دستور کار قرار دارد تا بر اساس مطالعات آنها پروژه‌های اولویت دار در خصوص زلزله در نقشه جامع علمی کشور تعیین شود.

 

 

    نظرات