۸۰ هزار واحد مسکونی ظرف پنج سال احداث می شود

۸۰ هزار واحد مسکونی ظرف پنج سال احداث می شود

-www.BanaNews.irمدیرعامل انجمن خیرین مسکن ساز کشور گفت : براساس برنامه پیش بینی شده طی پنج سال پنجمین برنامه توسعه انتظار می رود حدود ۸۰ هزار واحد مسکونی از سوی اعضای این تشکل در اختیار گروه های هدف قرار گیرد .

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) کیومرث سلگی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت : اکنون تشکیلات انجمن خیرین مسکن ساز در مراکز ۲۶ استان کشور دایر و فعال است و در پنج استان دیگر تا طی شدن مراحل ثبتی به شکل نیمه فعال کار خود را دنبال می کنند .

وی تولید مسکن را برای اقشار کم توان براساس اساسنامه انجمن یادآور شد و گفت : خیرین در سراسر کشور و به هرشکل و شیوه ای که تمایل داشته باشند ، می توانند در برنامه های این تشکل مشارکت داشته باشند .

سلگی افزود:معضل تامین مسکن از سوی گروه های درآمدی پائین کشور به عنوان یک دغدغه جدی مطرح است و اعضای این انجمن تلاش می کنند تا در حد توان بتوانند در جهت حل این مساله به گروه های هدف کمک نمایند .

وی از خیرین در سطح کشور دعوت کرد تا در هر زمینه ای که تمایل دارند در زمینه فراهم سازی امکانات خانه سازی شرکت کنند ، واگذاری زمین ، تامین مصالح ساختمانی ، نیروی انسانی سازنده ، پرداخت یک قسط یا اقساطی از تسهیلات بانکی مربوط به خانه های احداثی خیرین بخشی از این خدمات محسوب می شود .

سلگی با بیان اینکه وزارت مسکن وشهرسازی در تامین زمین و برخورداری از تسهیلات مسکن مهر برای خیرین مسکن ساز همکاری خوبی دارد و انتظار می رود دیگر دستگاه های ذیربط نیز برای تامین نیازهای خانه های احداثی این گروه از قبیل آب ، برق ، گاز ، تلفن و غیره مساعدت لازم را به عمل آورند .

وی خاطرنشان ساخت : خانه های احداثی از سوی خیرین مسکن ساز از تسهیلات مسکن مهر برخوردار است که ۷۰ تا ۸۰ درصد منابع مورد نیاز را تامین می کند و بقیه اورده متقاضی و خیرین خواهد بود .

سقف تسهیلات اعطایی برای مسکن مهر با شیوه ساخت سنتی ۲۰۰ ، نیمه صنعتی ۲۲۰و صنعتی سازی و فناورین نوین ۲۵۰ میلیون ریال تعیین شده است .

انجمن خیرین مسکن ساز زیر نظر دفتر مشارکت های مردمی و حساب ۱۰۰ امام (ره ) بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شکل می گیرد و اکنون در ۱۰۰ شهرستان نیز فعالیت دارد .

 

 

    نظرات