بیش از ۷۰ درصد معتادین متجاهر در کمپ‌های نگهداری ساماندهی شده‌اند

بیش از ۷۰ درصد معتادین متجاهر در کمپ‌های نگهداری ساماندهی شده‌اند


رئیس اداره پیشگیری و ساماندهی آسیب‌دیدگان اجتماعی شهرداری شیراز گفت: تا امروز بنابر آمار رسمی بیش از ۷۰ درصد معتادین متجاهر در کمپ‌های نگهداری ساماندهی شده‌اند و امید است که ظرف هفته آینده موفق به جمع‌آوری و ساماندهی بیشتر این آسیب‌دیدگان اجتماعی باشیم.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری شیراز، یوسف آفرینی اضافه کرد: این مهم فقط به محله سنگ سیاه مربوط نمی‌شود. ما از ابتدای سال ۹۸ و در طی عملیاتی حدود هزار و ۵۰۰ معتاد متجاهر را در سطح شهر شناسایی و ساماندهی کرده‌ایم که این امر با همکاری شورای مبارزه با مواد مخدر و نیروی انتظامی و دیگر دستگاه‌ها تا هم‌اکنون نیز ادامه دارد.
رئیس اداره پیشگیری و ساماندهی آسیب‌دیدگان اجتماعی شهرداری شیراز افزود: در جلسه‌ای که با رئیس مجمع هتلداران شیراز داشتیم تصمیم بر این شد که اولویت کاری ما برای جمع‌آوری معتادین و متکدیان بافت تاریخی و گردشگری باشد چرا که بیشترین میزان از تعداد آسیب‌دیدگان اجتماعی نیز در همین محله‌ها هستند. گشت‌های فوریت ویژه اداره پیشگیری و ساماندهی آسیب‌دیدگان اجتماعی روزانه به این محله‌ها سرمی‌زنند. به طور میانگین روزانه ۴۰ الی ۵۰ نفر از معتادین سطح شهر شیراز جمع‌آوری و به سمت مراکز غربالگری هدایت می‌شوند.
وی خاطرنشان ساخت: درست است که در طول چندسال اخیر رونق گردشگری در بافت قدیم شیراز به روند جمع‌آوری معتادین متجاهر کمک کرده اما این را نیز نباید فراموش کرد که ممکن است همین صنعت گردشگری هم از حیث وجود این آسیب‌دیدگان اجتماعی دچار لطمه شود.
یوسف آفرینی افزود:  بنابر گزارش‌ها و آمارها در برخی از مناطق مانند پشت حمام حکیم در محله سنگ سیاه یکی از مراکز پاتوق معتادین متجاهر بود. من بارها در ساعت‌های مختلفی از شبانه‌روز برای بازدید و تهیه گزارش‌های میدانی به چنین محله‌هایی سرمی‌زدم که بتوانم ساعت‌های اوج تجمع این آسیب‌دیدگان اجتماعی را به دست آورم. خوشبختانه فعالیت‌هایی از این دست که با همکاری پایگاه‌های مقاومت بسیج محله و مشارکت مردم ادامه یافت به نتایج بسیار رضایت‌بخشی انجامید که در نهایت موفق به جمع‌آوری بسیاری از این آسیب‌دیدگان اجتماعی شدیم.
رئیس اداره پیشگیری و ساماندهی آسیب‌دیدگان اجتماعی شیراز با بیان اینکه نسبت مستقیمی بین حل معضلات اجتماعی و فرهنگسازی وجود دارد افزود: خوشبختانه نمودار آماری یک سال اخیر دال بر این است که با گسترش فعالیت‌های فرهنگی در این مناطق معضلات اجتماعی با سرعت بیشتری رخت بربسته است و همین امر نشان از آن دارد که هرگاه مشارکتی جمعی را در امر فرهنگ و هنر نهادینه کنیم می‌توانیم به بزرگ‌ترین مشکلات اجتماعی هم غلبه کنیم. بنابر فرمایش رهبر انقلاب مبنی بر اینکه حل مشکل اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی به همتی جمعی نیازمند است لذا دستگاه‌ها و ادارات مختلف باید این ضرورت را مهم بدانند که تا جای ممکن به حل این آسیب‌ها مشارکت کنند.
لینک اصل خبر در سایت شهرداری شیراز

    منبع خبر

    شهرداری شیراز

    شهرداری شیراز یک شهرداری در شهر شیراز می باشد

      نظرات