پروژه برنامه ریزی و مکانیابی کارگاه های گردشگری خلاق شهر قزوین به اتمام رسید

پروژه برنامه ریزی و مکانیابی کارگاه های گردشگری خلاق شهر قزوین به اتمام رسید

به گزارش روابط عمومی سازمان خدمات طراحی شهرداری قزوین؛ حافظی گفت: گردشگری خلاق به عنوان پلی جدید در صنعت گردشگری است که با نگاه ویژه به ساختار فرهنگی و دانسته های فرهنگی جوامع و با استفاده از ابزار خلاقیت و ایجاد تجربیات جدید فعالیت کرده و می تواند نقشه مهمی در توسعه گردشگری نوین ایفا کند.

وی بیان کرد: گردشگری خلاق شکل جدیدی از گردشگری فرهنگی است که به بازدید کننده ها و گردشگران امکان می دهد از طریق شرکت فعال در کارگاه ها و برنامه های آموزشی بومی قابلیت های خلاقانه خود را به منصه ظهور برسانند.

حافظی افزود: شهر قزوین به عنوان بزرگترین قطب اداری، سیاسی، فرهنگی و خدماتی استان قزوین بیشترین امکانات زیربنایی و خدماتی را در خود جای داده و با دارا بودن جاذبه های فراوان انسان ساخت و جاذبه های طبیعی، از مهمترین مقاصد گردشگری، به لحاظ ورود گردشگر در سراسر ایران است.

حافظی خاطرنشان کرد: این شهر با در برداشتن میراث فرهنگی و هنرهای متنوع و منحصر بفرد بستری مناسب برای راه اندازی پروژه کارگاه های گردشگری خلاق است و باتوجه به اهمیت موضوع، سازمان خدمات طراحی به تقاضای سازمان نوسازی و بهسازی، پروژه مکانیابی و برنامه ریزی کارگاه های گردشگری خلاق شهر قزوین را در دستور کار خود قرار داد.

وی افزود: از مهمترین اهداف این طرح می توان به افزایش جاذبه های گردشگری شهر قزوین، جذب گردشگر، معرفی میراث فرهنگی ناملموس شهر قزوین به گردشگران داخلی و خارجی و ایجاد بسترهای مناسب جهت انجام و ارائه کالاهای فرهنگی هنری شهر قزوین به گردشگران اشاره کرد.

این مسئول ادامه داد: بر این اساس و در راستای مکان یابی و برنامه ریزی کارگاه ها، ابتدا ظرفیت های گردشگری خلاق شهر قزوین چون پتانسیل های طبیعی مانند محصولات باغستان ها و کشاورزی استان و همچنین ظرفیت های فرهنگی شهر مانند سوغات، صنایع دستی و هنرهای ثبت شده قزوین، شناسایی شد.

وی درخصوص مکان یابی و برنامه ریزی این کارگاه ها گفت: ظرفیت های گردشگری شهر قزوین با همفکری صاحبنظران و مدیران بومی الویت بندی شد و در زمان بندی برگزاری کارگاه ها رویدادهای ملی و بین المللی مد نظر قرار گرفت که برخی از رویدادهای جهانی نیز به عنوان موضوع کارگاه ها پیشنهاد شد.

مدیرعامل سازمان خدمات طراحی شهرداری بیان کرد: اولویت آغاز به کار کارگاه های گردشگری خلاق شامل راه اندازی کارگاه پخت شیرینی نان چایی، باقلوا، آموزش خوشنویسی، موج بافی، پن بافی، نواربافی، کارگاه چایی و دمنوش، آشنایی با ساخت ساز های تار و سه تار و کارگاه و رویداد جشن فندق است.

وی اظهار کرد: مجموعه تاریخی سرای سعدالسلطنه، به دلیل دارا بودن امکانات و بسترهای کافی، به عنوان اولین مکان برگزاری این کارگاه ها انتخاب شد.

پایان پیام.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری قزوین

    منبع خبر

    شهرداری قزوین

    شهرداری قزوین

    شهرداری قزوین یک شهرداری در شهر قزوین می باشد

      نظرات