برنامه های متنوع فرهنگی، اجتماعی و ورزشی  به مناسبت "روز سنه" تدوین شده است

برنامه های متنوع فرهنگی، اجتماعی و ورزشی به مناسبت "روز سنه" تدوین شده است

دکترسر که وت نجفی بیان کرد: پس از تصویب شورای فرهنگ عمومی استان روز ششم اردیبهشت ماه بنام روز "سنه" نامگذاری شد.

وی عنوان کرد: ثبت روز «سنه» در تقویم  کار بسیار ارزشمند و ماندگاری است و فرصتی مناسب برای هویت بخشی شهری، کمک به رونق صنعت توریسم در راستای جذب گردشگر و تقویت فعالیتهای فرهنگی و هنری است.

دکتر نجفی افزود: جلسات مختلفی در راستای برگزاری مراسم های مختلف در روز "سنه" در شورای شهر با هنرمندان و فرهیختگان برگزار شد.

وی از تدوین برنامه های متنوع فرهنگی  ، اجتماعی و ورزشی به مناسبت روز سنه خبر داد و گفت : از روز ۵ اردیبهشت  و به مدت  یک هفته برنامه های تدوین شده اجرا خواهد شد.

وی اعلام کرد: پنج شنبه شب ساعت ۲۲ در پارک جنگلی آبیدر مراسم نورافشانی اجرا خواهد شد.

نجفی افزود: اجرای همایش پیاده روی خانوادگی در روز جمعه ششم اردیبهشت در میدان گاز و افتتاح نمایشگاه مشاغل و مناظر قدیمی سنندج در عمارت خسروآباد از دیگر برنامه های روز "سنه" است.

وی گفت: اجرای ویژه برنامه روز "سنه" در پردیس سینما بهمن سنندج و همچنین برگزاری مراسم روز معمار در دانشگاه کردستان از جمله برنامه های روز شنبه ۷ اردیبهشت ماه است.

دکتر نجفی عنوان کرد: اکران رایگان فیلم مستد "سنه " در پردیس سینما سنندج در سه نوبت و جلسه بررسی این فیلم با حضور اساتید برجسته حوزه فیلمسازی در روز یکشنبه ۸ اردیبهشت اجرا خواهد شد.

وی افزود: در روز دوشنبه نهم اردیبهشت ماه هم نشست ونقد وبررسی جایگاه (هه لپرکی ) در فرهنگ سنندج، شناخت انواع هه لپرکی، جایگاه فولکلوری از نظر مذهبی و فرهنگی برگزار می شود.

معاون فرهنگی واجتماعی شهرداری سنندج اعلام نمود: عصر روز سه شنبه دهم اردیبهشت ماه برنامه شعر و ادبیات کردی در عمارت خسرو آباد برگزار می شود.

دکتر نجفی گفت: آخرین برنامه تدوین شده هم افتتاح پیست اتومیبلرانی در ۳ کیلومتری جاده صلوات آباد است که عصر جمعه ۱۳ اردیبهشت ماه با حضور مسئولین این پیست افتتاح و در این برنامه شاهد حرکات نمایشی ماشین های آفرود هستیم.

وی ضمن دعوت از تمامی شهروندان جهت حضور در مراسمات تدوین شده فرهنگی، اجتماعی و ورزشی روز سنه ابراز امیدواری نمود: بتوانیم مراسم های سال نخست روز "سنه" را باشکوه برگزار کنیم.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری سنندج

    منبع خبر

    شهرداری سنندج

    شهرداری سنندج یک شهرداری در شهر سنندج می باشد

      نظرات